Gå til innhold

GeForce256, noe for meg??


Reidar Johansen

Anbefalte innlegg

Jeg går rundt og tror at et GeForce256 kort er det beste å få kjøpt nå, men vet jo ikke da. Så hører jeg at det kommer et PRO kort så er "dobbelt så raskt". -Så skjønner jeg enda mindre....

Er det noen som har kjøpt GeForce256 som kan dele sine erfaringer med oss? (Min maskin: PII 400/64)Jeg mener, HVA SKJER EGENTLIG??

Hvor får jeg kjøpt det? I hyllene der jeg går står det i allefall ikke. -Og hva koster herligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Et GeForce 256 kort koster rundt 3000 kroner for øyeblikket. Disse kortene krever at du har et hovedkort som støtter 4X AGP (helt nytt) for å få full effekt, og i mange tilfeller der hovedkortet ikke støtter dette så låser systemet seg - i følge selgerne der jeg spurte (BellTech på Hinna, Stavanger).

Dette kortet bruker som kjent en helt ny teknologi som fremdeles har langt igjen før den får drivere som kan utnytte den maksimalt, derfor ser man enkelte som rapporterer at GeForce-kort gir dårligere ytelse enn f.eks. TNT-kort foreløpig. Jeg tror man vil spare mye på å vente litt til teknologien er finjustert ytterligere og raskere GeForce kort slippes. Invester i f.eks. et billig Banshee-kort (yter veldig bra i FS2000 med visse modifikasjoner) dersom det er 'nødvendig' med en umiddelbar oppgradering.

------------------

Bjørn O.

henjum@online.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om mitt hovedkort har 4X AGP, men det er i allefall AGP slot der, for det stod det i "reklamen". Jeg har ikke kjøpt FS2000 ennå, fordi jeg ikke har mer enn 8Mb skjermkort (Ikke 3D). Det går litt sakte i FS98, men det går nå (Ned i 9-10 bilder/sek på Gardermoen på "Very Dense"). Et Banshee kort sier du? Snakker du da om 16Mb eller 32Mb AGP kort? Jeg har fint lite greie på dette dessverre, men jeg kjøper det du sier om å vente til kortene utvikles noe.

Hva koster det, og hvilke modifikasjoner snakker du om??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Dersom PC'en din er mer enn noen få uker gammel så har du nok ikke AGP 4X, men antageligvis 2X - det som de fleste 3D-kort bruker nå.

Jeg nevner spesielt Banshee-kort fordi de nå er veldig billige og yter bra. I tekst-fila til FS2000 står det at man kan få problemer med disse kortene, men det finnes metoder som gjør at dette faktisk er et av de som yter best for tiden. Jeg har ikke et slikt selv, og kan ikke svare på nøyaktig hva dette er her og nå. Kanskje noen som har dette kortet kan si noen ord om dette?

Så vidt jeg vet har alle Banshee kort 16MB og fåes både som PCI og AGP. AGP anbefales. Prisen ligger nå på rundt 500 kroner, tror jeg, altså omtrent en fjerdedel av hva enkelte andre kort koster (f.eks. TNT2 Ultra 32MB).

Det finnes også billige 32MB kort som visstnok skal være bra til FS2000, og de er like billige som Banshee-kortet. Creative har et, og det heter Savage4. Dette er jeg derimot ikke helt sikker på.

Andre som vil være med å gi råd? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

------------------

Bjørn O.

henjum@online.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...