Gå til innhold

Lørdagshumor


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg var innom websidene til Nedre Romerike Flyklubb (http://www.flyklubben.com/ - dem er for øvrig ganske bra), og fant disse 15 punktene om forskjellen mellom fly og kvinner. Jeg mener ikke å være kvinnefiendtlig, så noen av punktene kan sikkert brukes om forskjellen mellom fly og menn også :-)

1. An airplane will kill you quick... a woman takes her time.

2. Airplanes like to do it inverted

3. Airplanes can be turned onby a flick of a switch.

4. An airplane does not get mad if you "touch and go"

5. An airplane does not object to a preflight inspection.

6. Airplanes come with manuals.

7. Airplanes have strict weight and balance limits

8. You can fly an airplane any day of the month

9. Airplanes don`t have parents.

10. Airplanes don`t whine unless something is really wrong.

11. Airplanes don`t care about how many other airplanes you have flown.

12. When flying, you and the airplane both arrive at the same time.

13. Airplanes don`t mind if you look at other airplanes, or if you buy airplane magazines.

14. If your airplane is too loose, you can tighten it.

15. It`s always OK to use tie downs on your airplane.

Håper ingen føler seg diskriminert :-)

Christian

------------------

I don`t need a signature.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe svar på ovenstående innlegg, men et spørsmål til Charlotte:

Finnes det et skikkelig tilsvar her? Eller bør det forbigås i stillhet, i og med at det er ment som en "rasende morsomhet"?

Det minner meg litt om en tåpelig forklaring (for ca. 50 år siden i "Farmand") på at et skip alltid ble omtalt som hunnkjønn, hvor én av grunnene bl.a. var at et skip kunne gå ned med mann og mus (ha-ha!).

Leslie

leslies@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

3. Airplanes can be turned onby a flick of a switch.

Fornøyelig, men jeg er ikke helt enig i dette utsagnet [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Min erfaring er at fly med (ihvertfall Lycoming motor) ikke er spesielt startvillige. De må både "primes" og godsnakkes med og starter ofte fremdeles ikke på første forsøk. Så må det mer godnsakk til, gjerne også throttle fram og mikstur full cutoff før de endelig tenner.

------------------

Harald Hagen

Harstad, Norway

harald.hagen@online.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På strak arm kan jeg bidra med følgende:

Hvis vi sammenligner mannen med en airliner (i forhold til småfly):

1. De er vanskeligere å holde på rett kurs

2. De er tyngre å manøvrere

3. De kommer veldig ofte for sent

4. Det tar mye lenger tid før de reagerer

5. Hvis understellet ikke funker så er det verdens undergang (tror de)

Da setter jeg min lit i at det finnes flere kvinner der ute som kan komme med sine bidrag [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Charlotte

Fit for fight [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

[Edited by Charlotte 20-11-1999.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Gamle Granvang'en rister oppgitt på hodet. Så fjerter han langt og klagende, bommer på spyttebakken med en hel meter og går stivbeint bakom veggen for å pisse.*

Lurer på om maddammen har kokt no' kaffe på morran...?

Bjørn Granvang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...