Gå til innhold

Hur kör man FS och RW på olika datorer?


Johan Rönngren

Anbefalte innlegg

Nu har jag letat länge här i forumet utan att hitta ett svar på min fråga. Jag har för mig att det här har diskuterats tidigare, så jag börjar med att be om ursäkt för att jag tar upp ett redan diskuterat ämne:

 

Jag har sett att man kan köra FS på en dator och samtidigt köra RW på en annan dator. Hur gör man det för att allt ska fungera tillsammans när man flyger online?

Man kanske till och med kan köra SB på en annan dator?

 

Min andra fråga är hur man gör om man bara har en dator men vill koppla ihop två bildskärmar så att man kan ha SB och RW framme på ena bildskärmen och FS på den andra? Och hur gör man så att kopplingen mellan bildskärmarna fungerar med musen? Så att man kan flytta musmarkören från skärm ett till skärm två etc?

 

Om det inte är för mycket begärt vore det fantastiskt vänligt om någon kunde förklara det här så enkelt som möjligt, tack.

 

Tack på förhand,

 

Johan

 

[ 17.11.2002, 22:12: Endret av: Johan Rönngren ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Johan Rönngren:

<snip>

 

Jag har sett att man kan köra FS på en dator och samtidigt köra RW på en annan dator. Hur gör man det för att allt ska fungera tillsammans när man flyger online?

Man kanske till och med kan köra SB på en annan dator?

For å kjøre SB, RW m.m på en annen maskin trenger du WideFS. Hvordan du kobler sammen maskinene er beskrevet i manualen som følger med. WideFS finner du her:

 

http://www.schiratti.com/dowson.html

 

Følgende informasjon kan også være nyttig i forhold til det å koble sammen to maskiner:

 

http://www.speedbirdonline.co.uk/networking.pdf

 

quote:

Min andra fråga är hur man gör om man bara har en dator men vill koppla ihop två bildskärmar så att man kan ha SB och RW framme på ena bildskärmen och FS på den andra? Och hur gör man så att kopplingen mellan bildskärmarna fungerar med musen? Så att man kan flytta musmarköen från skärm ett till skärm två etc??<snip>

Du trenger et skjermkort med to (dual) utganger. Denne type skjermkort har som oftest programvare (f. eks. NView) som lar deg utvide Windows-skrivebordet over to skjermer.

 

--

Hilsen Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...