Gå til innhold

Forandringer i VATSIMs "Code of Conduct" og "Code of Regulations"


Thomas Teslo

Anbefalte innlegg

hvordan skal man nå forholde seg til at man må OBSERVERE x antall timer for å bli med i vaccn? da slike pålogginger ikke er tillatt lengre?

 

quote:

Members may not log on to the VATSIM.net network with non-active callsigns for excessive periods of time. Non-active callsigns are defined as callsigns which are unrelated to any pilot, air traffic control position, instructor or designated staff engaging in administrative duties

Det med 30 minutters regelen er grei, men hva gjør man på en long haul? transatlantic flight f.eks. er mer enn 30 minutt mellom rapporteringene der. Må man kontakte atc bare for å tørr prate for å opprettholde lovlig tilkopling? Da kan det bli mye unødvendig prating. Og hva med VFR flighter i ukontrolert luftrom? da trenger man strengt tatt ikke snakke med ATC på veldig lang tid. Blir forbudt det nå da?

 

Jan Roar Rød

 

[ 25-06-2002, 15:42: Endret av: Jan Roar Rød ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg du misforstår litt J.R.R.

Bakgrunnen for denne regelen er mest sannsynlig for å lette trykket på Vatsims servere som jo har en tendens til å bli overbelastet fra tid til annet.

Når det gjelder kontroll av dette, så blir det sannsynligvis gjort med at du vil bli kontaktet når du er oppe å flyr. Hvis du da ikke svarer på en periode på 30 min, så blir du disconnected. Det skal vel ikke være slik at du må kontakte ATC over hele verden i hytt å pine på lengre turer.

En annen årsak til denne regelen, kan jo være å få slutt på at enkelte kobler seg opp på en lengre tur, setter på autopiloten og går å legger seg, for deretter å ta avslutningen på turen når de står opp om morgenen.

Dette vet vel de fleste blir gjort for å få timer hos de enkelte VA.

Tror nok fortsatt at det vil være ok og sitte som OBS som før.

 

Hans Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakgrunnen for denne nye paragraf 9 er at man tidligere har hatt problemer med at enkelte med det formål å komme inn på "topp 10" listen, har koblet seg på VATSIM med f.eks. et parkert fly i Himalaya og latt det stå i timer i strekk. Er man koblet til VATSIM, burde det være en selvfølge at man er noenlunde tilstede. Også når man f.eks. flyr lange hauls, bør man jo sjekke cockpiten fra tid til annen, så det burde ikke være noe problem. Man blir ikke disconnected dersom man ikke har sendt noe de siste 30 min, men dersom man ikke har besvart en henvendelse innen denne tiden, vil man bli kicket.

 

Når det gjelder den nye paragraf 14, kan denne ha konsekvenser for opptakskravene til VACC Norway. Vi vil derfor se litt gjennom fingrene på dette kravet inntil det er avklart. Jeg er for tiden ikke i landet og vil ikke være i full aktivitet igjen før primo august. Inntil da vil slike avklaringer dessverre ligge noe i lavgir.

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...