Gå til innhold

SB urkoppling Problem !!


Lennart Sommarström

Anbefalte innlegg

Hej !!

Har lite problem med SB och nedkopplingen.Att starta SB har inte varit några problem men när jag kopplar ur mig blir det alltid Krasch och scandisk !!Gör jag något fel ??Kör på W-98 first. ed.har fsuipc 2.86 och även hostsb.dll samt SB 2.3 vet ej om det är den sista men den är för fs2002 only. RW är sista versionen.

 

Kopplar jag ur mig felaktigt ??

W-98 är detta problemet ??

Version av SB ??

Ja det hela börjar bli lite jobbigt :-( Det enklaste nu är att trycka på reset knappen det blir alltid krasch ändå.

Vad ska jag göra ??

 

Hälsningar !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvis ikke jeg tar feil nå, så er det den siste versjonen av SB som er bare for FS2002/2002. For å få denne til å gå slik den skal, må du først starte FS2000/2002 (det er vel flest som bruker FS2002 "[Cool]" ). Så hoster du en multiplayer session, (nå kommer forandringen(e) fra de tildigere versjonene...), start noe som heter SB Host før du starter selve SB! "[blink]" Gjorde selv feil i starten der, men det er kanskje ikke det du gjør feil...

Nå er det også kommet ut en liten fil som du kan legge inn i modules-mappen i FS`en, slik at du får det derre SB-host vinduet/rammen inn i selve FS`en, men du kan fortsatt ikke "drege" FMS, TCAS og det derre ut av den SB Host rammen..

 

[ 22-06-2002, 11:04: Endret av: Stig Sandnes ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet da jeg kjørte Win 98.

Fant etter hvert ut at det var RW som forårsaket problemet.

Lukk SB og vent med å lukke RW til du skal slå av maskinen og se om du fortsatt får krash.

Du skal ikke få problemer bare med å lukke SB, problemet skal oppstå når RW lukkes.

Forøvrig ikke slike problemer etter oppgradering til Win XP.

 

Hans Olav

 

[ 22-06-2002, 13:24: Endret av: Hans Olav Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej !!

 

Hans Olav det stämmer det du säger !!Jag har oxå upplevt att det är RW som orsakar problemen.

Brukar koppla ur RW sist trots detta blir det problem .Provade med en annan version av RW men det funkade inte heller.Vet ej vad jag ska göra faktiskt ??Det blir väl resetknappen igen :-( samt scandisk.Nästa system får bli Xp. Annars fungerar allt bra. Skulle behöva lite mer minne har 512 nu men det tar slut fort. En 512 till skulle sitta fint !!

Vad har du för erfarenheter av XP ??

är lite nyfiken som du förstår har oxå sett att det är många som haft och har stora problem efter att de "uppgraderat".

 

Hälsningar !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej igen !!

Ja jag tror dig !!Provade nyss att koppla upp och ned SB utan RW Krasch samt scandisk !!!!!! "[sur]"

 

Det är faktiskt enklast att trycka på reset knappen direkt vet du om det är "farligt" att göra detta.

 

Får naturligtvis köra en scandisk sen.Kör IE 5.5 gillade inte 6.0 men skulle det göra någon skillnad ??

Att byta OS är nog inte så dumt ändå.

 

Ha det gott !!!

Hälsningar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da kan det virke som om SB også lager problemer for deg.

Jeg tror ikke du blir kvitt problemet før du skifter OS.

Det er jo ikke direkte farlig å bruke resetknappen, men er du riktig uheldig så kan du oppleve at noen innstillinger i Bios kan forandre seg.

At du kjører IE 5.5 og ikke 6.0 skal ikke ha noe å si.

Du har naturligvis kjørt Windows update på maskinen din for å få med deg de siste forbedringer i Win 98?

 

Hans Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

I hvilken rekkefølge kobler du deg ut da?

Jeg får som regel en feilmelding eller FS låser seg hvis jeg ikke kobler meg av i rett rekkefølge. Kjører Win XP

 

Oppkobling er jo som følger;

1. Create multiplayer session

2. Start SB Host

3. Start SB Main

4. Connect SB --> Her starter også RW

 

Avkoblings prosedyren min hvis jeg kan kalle det slik "[smil]" er som følger;

1. Disconnect SB

2. Exit SB

3. Lukk SB Host

4. Close multiplayer session.

5. Disconnect RW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Reid !!

Provade att göra som du sa och jag har aldrig kommit så långt utan fel !!!!

Gjorde följande :

 

Oppkobling er jo som følger;

1. Create multiplayer session

2. Start SB Host

3. Start SB Main

4. Connect SB --> Her starter også RW

 

Avkoblings prosedyren min hvis jeg kan kalle det slik er som følger;

1. Disconnect SB

2. Exit SB

3. Lukk SB Host

4. Close multiplayer session.

5. Här stängde jag Fs2002 allt har fungerat !!! tryckte ctrl+c

6. Disconnect RW

7.Här får jag felmedling programmet Explorer har utfört en förbjuden handling och kommer att avslutas.

 

Jag har aldrig kommit så här långt tidigare !! ska jag kanske disconnecta Rw innan FS ??

Tack för hjälpen !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Avkoblings prosedyren min hvis jeg kan kalle det slik er som følger;

1. Disconnect SB

2. Exit SB

3. Lukk SB Host

4. Close multiplayer session.

5. Här stängde jag Fs2002 allt har fungerat !!! tryckte ctrl+c

6. Disconnect RW

 

Slik jeg forstår det så får du feilmeldingen etter at RW blir avsluttet.

Hvis du unnlater å disconnecte RW og lar denne være tilkoblet/aktiv, test ut andre simulatorer/spill hvis du har det slik at du får testet om du fremdeles får feilmeldinger når disse avsluttes.

Hvis ingen feilmeldinger og PC'en fungerer normalt, avslutt RW. Hvis feilmeldingen kommet nå så er det noe galt med RW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Reid och Hans Olav !!

 

Ja det tycks som om det är RW som orsakar problemet, precis som jag fått bekräftat .Men jag gjorde oxå fel när jag kopplade ned mig !!ordningsföljden var fel.

 

Ska försöka att hitta en lösning på RW problemet i väntan på nytt OS .

 

Tack för all hjälp av er bägge !!

 

Hälsningar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...