Gå til innhold

Andre Heggstad

Members
  • Innholdsteller

    65
  • Ble med

  • Siste besøk

Andre Heggstad's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. http://www.avsim.com/dcforum/DCForumID33/5890.html"'>http://www.avsim.com/dcforum/DCForumID33/5890.html" TARGET=_blank>http://www.avsim.com/dcforum/DCForumID33/5890.html
  2. Hei Lennart! Siden jeg bor i Tromsø så vil jeg mer enn gjerne ha dette sceneriet. Til man får tak i FLY II så får jeg korte ned ventetiden med FLY. (Noen som har hørt noen dato for Norge?) Forresten liker jeg Mallorca sceneriet ditt veldig godt. Det gir svært gode framerates, og er derfor en drøm å fly [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Andre [ 25-04-2001: Endret av: Andre Heggstad ]
  3. Supert tiltak! Jeg er med. Andre Heggstad
  4. Hei! Det virker som dette med valg av flysimulator nesten er blitt en religion for noen. Valget blir deretter ukritisk forsvart med nebb og klør i fora som dette. Etter min mening behøver det ikke være enten eller, men gjerne både og. FS2000 og FLY har begge sine sterke og svake sider. Hva man foretrekker er nok i stor grad avhengig av hva man er ute etter i en flysimulator. Fly sine sterke sider er først og fremst flyfølelsen, instrumentpaneler og simulering av systemer. Når det gjelder flyfølelsen så er dette forutsatt at man har Rob Young sine flymodeller (version .88). Videre har flyene i FLY svært gode og nøyaktig gjengitte instrumentpaneler. Du finner samtlige knapper og instrumenter og de funker. Ikke noen dummy-knapper her :-). Til å begynne med hatet jeg virkelig den måten panelene i FLY var bygd opp på (det at man måtte scrolle frem og tilbake for å se alle instrumentene). Etter å ha laget hurtigtaster (F1-F8) til de mest brukte "views" (og etter en stor dose tilvenning) så synes jeg faktisk dette systemet fungerer bedre en MSFS sitt (med ett panel der alt presses inn). Av systemer finnes det som er vanlig for flytypen. Disse fungerer også slik de gjør i virkeligheten (med visse modifikasjoner). Av systemer kan nevnes: trykkabin, varme og ventilasjon, transponder med flere "modes", brannslukningsutstyr, og værradar. For å illustrere hvor nøyaktig ting er gjengitt, så kan det nevnes at knappene for generatorene i Beechcraft'en må "reset'es" etter de er slått på for å lade. I FS 2000 er det bare av og på. Når det gjelder sceneriet over Norge så er dette et begredelig kapittel. Landskapet stemmer knapt med virkeligheten, og mange flyplasser, navaids og ILS'er mangler. De flyplasser som er inkludert mangler taxiveier og bygninger. Med andre ord liker man å fly rundt på sightseeing i Norge (og resten av verden for den del) så er MSFS simulatoren. For USA derimot, og snart Canada, er det massevis av superdetaljert scenery å laste ned. Nå er det kommet et program som gjør scenery-laging for Norge og resten av verden nokså enkelt. I tiden fremover vil vi nok se fruktene av dette, noe som skulle gjøre flyging i Norge hyggelig også visuelt. Jeg har også snakket med en som holder på med å legge til de navaids som mangler (alle VOR og de fleste NDB er med originalt) Tilbudet av flytyper er også noe begrenset. I tillegg til de som følger med (Cessna 172, Piper Malibu, Piper Navajo, Beechcraft B200 og Hawker 800) så finnes 3 gode payware: B737, B757 og B767 (snart også 777). Av freeware finnes: MD80, 757, Embraer 120, Hercules C130 og noen flere jeg ikke kommer på i farten. Rett rundt hjørnet er en fantastisk 747-400, en Learjet 31 og en Dash 8. Til slutt må jeg legge til at patch .88 MÅ innstaleres hvis man har FLY! Hvis ikke er simulatoren ubrukelig. Rob Young sine fly er påkrevd for å få skikkelig utbytte av simmen. Fly2k er en vanlig utgave av FLY, men MED patchen pluss en del add-ons som er lagt med. Har du ikke kjøpt FLY, så prøv å få tak i Fly2k, så slipper du å laste ned de nokså store patchene. SÅ TIL ROSINEN I PØLSA........ Til våren kommer FLY II. Denne oppfølgeren blir etter sigende noe av det råeste som har vært på flysim-markedet. Se på screenshot'ene under, samt les pressemeldingen og intervjuet av sjefsutvikleren som det er linket til under. Dette er noe å glede seg til. Screenshots: http://avsim.com/pages/0101/fly2/pilscrn.jpg"'>http://avsim.com/pages/0101/fly2/pilscrn.jpg" TARGET=_blank>http://avsim.com/pages/0101/fly2/pilscrn.jpg http://www.avsim.com/cgi-bin/dcforum/dcboard.cgi?az=read_count&om=4301&forum=DCForumID4&omm=0&auto_sense=on"'>http://www.avsim.com/cgi-bin/dcforum/dcboard.cgi?az=read_count&om=4301&forum=DCForumID4&omm=0&auto_sense=on" TARGET=_blank>http://www.avsim.com/cgi-bin/dcforum/dcboard.cgi?az=read_count&om=4 301&forum=DCForumID4&omm=0&auto_sense=on Info: http://www.avsim.com/pages/0101/fly2/fly2.htm"'>http://www.avsim.com/pages/0101/fly2/fly2.htm" TARGET=_blank>http://www.avsim.com/pages/0101/fly2/fly2.htm http://www.avsim.com/pages/0101/fly2/fly2_1.htm"'>http://www.avsim.com/pages/0101/fly2/fly2_1.htm" TARGET=_blank>http://www.avsim.com/pages/0101/fly2/fly2_1.htm just my 2 cents.... Andre Heggstad [Endret av Andre Heggstad 16-01-2001.] [Endret av Andre Heggstad 16-01-2001.]
  5. Er det noen som vet hvordan reglene er når det gjelder å fly med bare en flyver i cockpit. Med andre ord hva skal til for at det kreves et to-manns crew? Med hilsen Andre Heggstad
  6. Hei! Jeg er helt enig med Mats Findell. Svaret hans var som jeg skulle skrevet det selv. Hos meg lever FS 2000 og FLY i fredelig sameksistens på harddisken. Begge er svært gode simulatorer på hver sin måte. For de av dere som tenker på å gå til innkjøp av FLY, så bør dere være oppmerksom på noen "must have files". Kjøper dere FLY i den blå boksen så MÅ dere laste ned SISTE patch. Det enkleste er å få tak i FLY 2K (dette er ikke FLY 2, men versjon 1 med siste patch og noen addons). I tilleg er det noen texturer og annet småting som bør lastes ned. En liten ting til. Last ned Rob Young sine versjoner av de orginale propellflyene. De er bare utrolige. Med hilsen Andre Heggstad
  7. Det er en stund siden jeg har fløyet i Norge. Har alle kontrollere voice, og i så fall hvilket program brukes (BC eller RW)? Med hilsen Andre Heggstad
×
×
  • Opprett ny...