Jump to content

Mari Hansen

Members
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Mari Hansen

  • Birthday 04/08/1988
  1. Jeg er mer interessert i Lofoten enn jeg er i flytypen Hvilket som helst fly på tur i Lofoten må være en bra film, tenker jeg
  2. Og disse bokstavene man på skrive inn for å bekrefte man er menneske og ikke maskin er grusomt vanskelige å tolke...
  3. Tja, det er jo ikke så utrolig. For det første er store deler av ATPL-pensumet ting du trenger å vite for å være en PASSASJER-transportør. Gjennom vær, balanseutregninger, rutevalg/kartlære, radiokommunikasjon og alt som hører til som en kommersiell pilot. For det andre er jo en Boeing 737 en rimelig enkel sak å fly, som sikkert dere flight-simmere vet ganske greit er takeoffen rett fram, flyet oppfører seg rimelig tilgivelig og det viktigste av informasjon vises på skjermen. Så jeg skjønner ikke hvorfor det er så "utrolig" *sånn sett* - det mest utrolige er jo at forsikringsselskapene har godtatt at et passasjerfly ble brukt til en slik flyvning, at flyplassen har tillatt det, at byens styresmakter har godtatt at han flyr over potensielt bebyggede områder osv.... At papirmølla har godtatt det, hehe.
  4. Wingleten er lett skrapet, den er hverken knukket eller ødelagt
  5. Jeg fløy Novair Oslo-Hellas i fjor, de hadde ingen problemer med å slippe meg inn i cockpit etter ID-kort visning, men jeg fikk ikke sitte på klapp under landing. Jeg gikk bak i kabinen på ca 4000-5000 fot, de ønsket ikke at jeg skulle "bli sett i cockpit" på bakken på GM, da de har egne regler på dette. Nå er jo dette "standard-suppe-prat", men i og med at jeg har ID-kort og er ansatt i et nærliggende flyselskap skulle jeg tro at de ikke snakka BS til meg (Men jeg skal ikke utelukke at det var regel-rytter-piloter jeg fløy med da, det er iallefall slik jeg opplevde det).
×
×
  • Create New...