Gå til innhold

Roy A. Helgesen

Members
  • Innholdsteller

    109
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Roy A. Helgesen

  • Bursdag 10. mars 1978

Roy A. Helgesen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Merkelig det der. Jeg var inne på eksakt samme link som du refererer til tidligere i dag, og da fungerte det altså ikke. Men, strålende at det nå fungerer! Takk for hjelpen! Roy
  2. Hei! Jeg har blant annet forsøkt å laste ned norway scenic for fs2004 i hele dag, uten hell. Hvorfor fungerer det ikke å laste ned denne og mange andre filer? Vil de aldri bli tilgjengelig igjen? Roy
  3. Jeg har tidligere opplevd å bli lyst på med laser fra et par kilometers hold, og det som skjer er at prikken som vanligvis er på en milimeter i diameter på en meters avstand, forstørres flere hundre ganger slik at prikkens diameter plutselig kan være på ti meter. Dette er hovedproblemet vedrørende disse laserne.. De dekker rett og slett hele flyet, og man kan ikke unngå å bli distrahert, samtidig som at det hele er svært ubehagelig for øyne og nattsyn.
  4. Okey, takk for hurtig svar! =) Da ser det ut til at jeg har en laaang tur framfor meg Men, morsomt skal det allikevel bli å fly noe jeg aldri har fløyet tidligere!
  5. Hmm.. Så vidt jeg kan se, så flyr Malmö Aviation AB kun innenriks... Derfor tror jeg ikke dette er svaret på dette spørsmålet, men takk allikevel!
  6. Hei, skal fly med TF764 fra Gøteborg, Landvetter til Split i Kroatia klokken 06.30 i morgen tidlig, men lurer veldig på hvilket flyseleskap jeg skal fly med.. Det hele er i regi av Malmö aviation.. Er det noen som vet noe om dette?
  7. Kan jeg spørre om hvorfor du har norwegian.no som profilbilde, når du har så mye i mot selskapet, Geir? Aner jeg en håndfull ironi?
  8. Vel, jeg er for tiden sykmeldt for svineinfluensa selv, og jeg sitter inne med et inntrykk av at dette er en helt vanlig influensa. Jeg har verken hatt unormal høy feber eller andre unormale verdier. Ble forøvrig smittet på Mallorca. Med andre ord varierer symptomene veldig fra person til person.
  9. Takker for den! =) Hvordan får du tilgang til disse opplysningene? Via IPPC?
  10. Hei Som mange andre nordmenn, har jeg tenkt til å befinne meg i de Østerriske alper denne vinterferien. Og i den sammenheng vil jeg ta fly (LH3141 og LH3146) tur/ retur München. Avreise er på lørdag 14. og hjemkomsten er på lørdag 21. Er det noen som har innsyn til å kunne se hva slags flytype som vil bli benyttet på de respektive flightene? Er det noen som kjenner til en måte hvor jeg på forhånd kan booke sete med Lufthansa? Jeg setter pris på alle svar!
  11. Jeg har selv en Garmin Oregon som jeg lenge har forsøkt å finne flykarter til. Er det noen som vet hvor jeg kan finne disse kartene? Jeg vet at bla. Garmin 296 og 496 selges med karter ferdig installert. Er det noen mulighet til å få disse kartene i løssalg? På forhånd vil jeg takke for alle svar!
  12. Finnair er tydeligvis på offensiven i disse dager :whistle: http://www.tu.no/motor/article187451.ece
  13. Det er riktig som du sier at en fartøysjef kan velges på forhånd, uavhengig av plassering i cockpit. Men, i dette tilfellet så er kapteinen som fikk sparken fartøysjef, uavhengig om det satt to kapteiner i cockpit. Dette er fordi kapteinen står i synonym med fartøysjef. :whistle: Uansett blir det feil å blande styrmannen inn i dette, bare fordi han er pilotflying i det aktuelle øyeblikket.
  14. Så vidt jeg vet, er det kapteinen som er fartøysjefen, og derfor ansvarlig for flygingen.
  15. Vel, ut i fra det aktuelle været på havaritidspunktet er det ingenting som tilsier at man ikke bør utføre steileøvelser. I tillegg ble øvelsen utført i en høyde av ca.6000fot, og i denne høyden er det svært sannsynlig at vinden var relativt stabil. Så hvilket vær sikter dere egentlig til?
×
×
  • Opprett ny...