Gå til innhold

Martin Flikkeshaug

Members
  • Innholdsteller

    460
  • Ble med

  • Siste besøk

  • Dager vunnet

    1

Martin Flikkeshaug vant sist dagen den 5. november 2018

Martin Flikkeshaug hadde det mest likte innholdet!

Om Martin Flikkeshaug

  • Bursdag 11. april 1990

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Martin Flikkeshaug's Achievements

4

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei hei! Endte opp med å kjøpe WSSS Singapore Changi fra ImagineSim her om dagen og fikk endelig tatt en flight dit. Endte opp med EK404 fra Dubai, over Arabiahavet, India, Bengalbukta og ned til Singapore. Endte opp med å ta flighten i 777 med det (etter min mening) nydelige EXPO 2020 liveriet til Emirates i oransje. Etter over seks timer i mørket møtte vi endelig soloppgangen i det vi nærmet oss fastlandet i Malaysia og skulle følge kysten nedover. Litt lengre ned ble det voldsom dårlig sikt, men var mer enn bra nok til å lande trygt på 02C på Changi. Block time på 07:35 var ikke så ille på denne flighten. Her er noen av skjermskuddene jeg tok fra dagens flight:
  2. Aner ikke. Siterer bare det de selv sier i pressemeldingen: "The new procedures will be implemented as soon as Norwegian has received an approval from the Norwegian Civil Aviation Authority." http://www.mynewsdesk.com/uk/norwegian/pressreleases/norwegian-changes-cockpit-procedures-1135685
  3. I USA har man regler på at det skal til enhver tid være to personer i cockpiten, men Europa har fremdeles ikke de samme reglene. Det kan du banne på kommer nå, men Norwegian har allerede tatt grep og så fort Luftfartstilsynet godkjenner det vil vil Norwegian bruke de samme reglene som i USA. Dette er intet mindre enn tragisk, men spørsmålet er hva som skal skje videre. Post 9/11 var det all in på å holde folk ute fra cockpit, men nå ser vi at dette åpenbart kan slå begge veier. Ja, krav om to i cockpit til enhver tid vil nok hjelpe i de fleste tilfeller, men det er jo overhodet ingen garanti for noe som helst. Under vanlig flight så står den i normal-posisjon, som gjør at man kan åpne fra utsiden. Å manuelt låse døren er noe man ikke gjør med mindre det er en umiddelbar trussel på den andre siden, altså noe som ikke vil skje om noen får et illebefinnende.
  4. Det er mye mulig, ja. Men sååå realistisk er jeg ikke. Brukte også autoland her, som heller ikke finnes på 738 såvidt jeg har skjønt. Takk takk! Jepp, det er fra VNAS. Bruker som regel å føre det over til PFPX, da jeg har hørt at det er mer nøyaktig. Lenge siden sist forresten. Hvordan går det? Takk Tskk!
  5. Ble tid til en liten flight i dag, og valgte da å fly fra hjembygda Stjørdal og Værnes, ned til Oslo Lufthavn. Ble et tonn bilder denne gangen, men håper det går greit: OFPen for dagens flight. Vi har med oss 122 pax og 4.3 tonn suppe. Vi flyr FL300 og flytiden er beregnet til 55 minutter. Parking break released. Vi fyrer opp engine 2. Dat sound. "Pushback complete and hand signal received." - Vi taxer ned Y og liner opp for takeoff på RWY 09. 40%, TOGA og vi er i gang. "Positive rate, gear up." Vi klatrer utover parallelt med E14. Her passerer vi Hegra og Skjeldstadmark. Vi er oppe på dagens marsjhøyde, FL300. Men vi blir ikke hr så alt for lenge. Snart vender vi nesen nedover mot Oslo. Vi får 19L det blir via BELGU 3M. Ikke så verst vær her oppe, men lite visste vi om været som skulle møte oss lengre sør. Jeg har ikke klaus, men dette var fortsatt passe ekkelt å fly igjennom! Driver fortsatt å lærer meg NGXen, og hadde gledet meg til å ta oss ned manuelt i dagslys. Den siste værrapporten sier noe annet. 500 meter sikt der nede nå... De køddet ikke! Ser absolutt ingenting! 80 fot over bakken og rullebanen er fortsatt ikke å se. Vi vacater på B5 og prøver å finne veien ned til gate 16. Og da var vi fremme ved gate i Oslo. 1.03 i følge ACARS, så vi var litt etter skjema i dag.
  6. http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article10572652.ece
  7. Jeg har flydd A320/21-serien til Aerosoft noen uker nå, men nå som 318/19 ble lansert, så er jeg blitt forelsket. For en fantastisk morsom buss å fly rundt med. ;D
  8. Fantastisk bilde! Tenker det blir den lille bussen på meg neste uke. Venter og ser om det blir meldt om noen bugs først.
  9. Hei og god helg alle sammen! Jeg har nylig bygget en ny PC med et skikkelig skjermkort, og har på den måten klart å rote meg tilbake til FSX og alt det nye den har å by på nå. Jeg tør fremdeles ikke prøve meg på PMDG, men kjøpte Aerosofts Airbus X-pakke og storkoser meg med den lille bussen på ruter i Europa og USA. Her er noen få fra de siste dagene. Mulig det kommer mer fra meg senere også. EZY1978 på gate i Manchester etter en fin flight over Sentral-Europa fra Corfu BAW444 en route fra London Heathrow til Schiphol Fra en grytidlig flight fra Corpus Christi opp til Dallas-Fort Worth, usikker på flightnummer her. En Easyjet-buss på stand i Luton, før en non-scheduled flight til Oslo Lufthavn.
  10. Hei, reiser til USA om 13 dager, med Delta Air Lines. Har flight DL 0173, som er en B767. Kan noen gi meg så mye info om flighten som mulig? Noen som har flydd denne før? Hvordan er mediatilbudet på økonomiklasse? Er det tilgang til strøm i flyet? Hvordan er benplassen på økonomi? Takk for svar!
  11. Jeg er ikke interessert i å delta, men lurer bare på hvor mye dere egentlig har sjekket opp? Vil dere får en overkommelig pris på leie av konferanserom? Får dere tilgang til internett?
  12. Hei! Jeg prøver igjen: Jeg ønsker å selge min Sigma 50-500mm DG linse med Canon mount til høystbydene over 5000,- med frakt. Dette er en perfekt, litt tung spotterlinse for en nybegynner spotter. Grunnen til at jeg selger er fordi jeg skal flytte til USA i August og trenger derfor mer lommepenger og fordi interessen for flyspotting har gått omtrent til null etter en fatal sommer hvor jeg ikke tok et eneste flybilde iløpet av ferien. Linsen ble kjøpt ny i slutten av Januar 2007, men linsen er brukt minmalt de få månedene før sommeren. Som sagt så er dette en linse med Canon mount. Det følger også med et UV filter av merket Kenko, så det er ikke noe orginalvare fra Sigma, men den fulgte med da jeg kjøpte objektivet. Objektivet er som sagt lite brukt og det ser man også på objektivet selv. Det har ingen skader og er godt som nytt. Prisen for dette nytt i Norge er 9 375,- i følge FotoVideo sine sider, men jeg selger dette til høystbydene over 5000,-. Det er altså dette objektivet det er snakk om: Er du interessert? Send en PM eller kontakt meg på martin@pcmnorge.com.
  13. Han hadde filmet i HD. YouTube ødelegger alt om han laster opp der.. You've got mail, Thomas..
  14. Da har Chelsea landet og de var tydeligvis i godt humør siden de tok seg tid til både autografskriving og litt snøballkasting.
×
×
  • Opprett ny...