Gå til innhold

Jens Emil Ryeng

Members
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Jens Emil Ryeng

  • Bursdag 30. nov. 3

Jens Emil Ryeng's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hva mener du med det? på SAS sine fly var alt maling. . nei stemmer ikke,alt er ikke lakk, noe er premask, dvs. klistre merker, på sasbrathens er flagg og logo sasBraathens, klistre merke mens på sas fly er scandinavian klistret på, og BRH ble gkort ferdig her nede på sola
  2. Når kommer dette på tv, dette må jeg bare se, kjempe kult
  3. he he legger meg flat, når det gjelder 747 er jeg helt blank ..... har drevet mest med MD,DC og 737.
  4. Dette er muligens en av årsakene også, men jeg trodde at den viktigste årsaken er at center tanken alltid ligger FORRAN vingetankene. CofG vil altså flytte seg bakover under flighten siden man alltid tømmer center først. Dersom fuel er igjen i center tanken ved ankomst/landing, vil CofG være altfor langt framme.. . MM Det er strukturelle begrensinger som gjør at en skal tømme centeren først, riktig også som Dag sier at det har vært vanlig å fly med ca 500 kg fuel i center for å minske fuel damp,har vært gjort en hel del modifikasjoner når det gjelder wiring i fuel tanker,og er ikke bare der at den spesielle lednings typen skaper problemer.når denne typen ledninger blir gamle så blir isolasjonen sprø,og hvis den gnisser bort så blir det kort slutning og da tar isolasjonen fyr og brenner som en lunte, var det som skjedde i kjøbenhavn med et sas fly som tok fyr ved gate,var med på litt av jobben med å bygge det opp igjen, men de flyr(tror jeg)med fem hundre i center, resten legges til ZFW
  5. Hei alle, kjørte forbi sola stranda,sjø på begge sider og mye av sandynene borte, sjø sprøyten slo over vegen, stein og jord over alt.til og med line hangaren på sola fikk forbud mot å åpne portene, taket hadde begynt å røre seg.
  6. Ingen ønsker seg ulykker,kansje synd at det det er det som må til for at vi somm mekanikere skal få lov å se litt mere på flyene enn vi får pr. i dag,får håpe EASA kansje kommer med retningslinjer FØR det skjer noe
  7. Hei jeg prøvde å laste ned noe scenery till 2004, men går ikke, noen som vet om det er noen problemer
  8. http://www.nfo.no/video/c130_mis.mpg, snakk om landing, sjekk denne
  9. har nå sett og lest alt om fmc og cdu her i det siste,bra inlegg Torbjørn kunne ikke svart bedre,har nå jobba 15 år både i sas og braathen som jeg jobber nå,har ikke helt skjønt problemet til ilan,har aldri hatt noe problem i så måte å bruke cdu som interface mellom de som kommuniserer med flyet, det være seg piloter,eller som meg som tekniker,den er jo helt enkel og grei å bruke.Tror ikke ilan har skjønt at den info som ligger på cds`ene er viktigere en at man skulle hatt fmc info opp der, eller har jeg misforstått han.Er jo det som er primære instrumenter, fmc kan kan utmerket godt klare seg uten.
  10. Har vært litt rundt i fly miljøet og vet at det er flyttet en dc-10 sim til skedsmo.vg.vært stille nå en stund, hvor er den blitt av,og hva skjer.noen som vet
  11. nei 22 m/s er 80 km/t i følge min far somm er kaptein på båt tilsvarer 30 m/s 60 knop
  12. Ja nå ser det ut som det skal bli noe å prøve seg på i morgen,har kjørt en del med pmdg sin ng, oppfører seg lik simulatoren på gardermoen, før braathen sin på fornebu, har vært så heldig å få prøve den noen ganger, blir det storm og orkan kan det være moro å prøve å komme seg ned i både ålesund bergen haugesund og stavanger, ha en heisa flytur alle sammen
×
×
  • Opprett ny...