Dette er muligens en av årsakene også, men jeg trodde at den viktigste årsaken
er at center tanken alltid ligger FORRAN vingetankene.
CofG vil altså flytte seg bakover under flighten siden man alltid tømmer center først. Dersom fuel er igjen
i center tanken ved ankomst/landing, vil CofG være altfor langt framme.. .
MM
Det er strukturelle begrensinger som gjør at en skal tømme centeren først, riktig også som Dag sier at det har vært vanlig å fly med ca 500 kg fuel i center for å minske fuel damp,har vært gjort en hel del modifikasjoner når det gjelder wiring i fuel tanker,og er ikke bare der at den spesielle lednings typen skaper problemer.når denne typen ledninger blir gamle så blir isolasjonen sprø,og hvis den gnisser bort så blir det kort slutning og da tar isolasjonen fyr og brenner som en lunte, var det som skjedde i kjøbenhavn med et sas fly som tok fyr ved gate,var med på litt av jobben med å bygge det opp igjen, men de flyr(tror jeg)med fem hundre i center, resten legges til ZFW