Gå til innhold

Stian Angelse

Members
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Siste besøk

Stian Angelse's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Godt svart Jörgen, jeg var nok litt upresis. I denne situasjonen var det stall i den form der flyets hastighet blir så lav at luftstrømmene over vingen slipper og flyet steiler. Motoren startet og stoppet 8-10 ganger i løpet av turen skal man tro oversetteren. Metoden for å starte motoren var altså å senke nesen for å øke flyfarten hver gang. Så etter min mening må den ikke-fly-interesserte oversetteren ha bladd litt fort gjennom ordboka si (der engine-stall kan ha vært forklart).
  2. Denne feilen var ikke særlig grov nei. Verre var det på National Geographic, da oversetteren trodde "Stall" var motorstopp.
  3. Dette høres spennende ut! Hadde muligens "kanskje" tenkt meg med noen kompiser til Lunde for å seilefly. Du sier landingskonkurranse; simulator, modell, seil, motor? Mvh Stian
  4. Aircraft Investigations er et artig program det, men de burde jammen meg se å skaffe noen bedre oversettere. "De fikk motorstopp, men så klarte de å starte motorene. Sekunder etterpå fikk de motorstopp igjen, men da senket de nesen så motorene startet igjen". Utrolig hvor mye de motorene stoppet og startet den flyturen. Her var det da snakk om "Stall".
  5. Jeg synes absolutt av MSFS burde vektlegge programmeringen av flymodelleringen i deres neste utgivelse. Foreløpig fungerer FM'en (FlightModel) godt for rolig flygning, avgang og landing, men det er som sagt, når ting begynner å bli turbulent at FS sliter noe vanvittig. Det er jo helt umulig å fly akro med Extra-300. Loop og roll, joda, men inverted spin, eller bare stall-turn kan man se langt etter. Men jeg lasta ned en svært flott maskin her om dagen (Bellanca akro), som hadde mer tildredsstillende egenskaper rundt de turbulente forholdene, som fort trakk et lite smil mellom ørene. Så det er mulig. Rart at ingen har nevnt IL-2 serien her. Dette er jo spillet med glimrende FM ! Flikk og spin er realistiske og helt forskjellige fra fly til fly, og flyene vil aldri finne på noe utenom sin egen manøvreringkonvulutt (som Extra'en i FS gjerne gjør der den spinner rundt sin egen akse ørten-ganger i sekundet mens den gjør tønneroller og forflytter seg OPPOVER i atmosfæren) Men et slikt fenomen kan man jo ikke ha i en combat-sim; det ville jo vært litt av en unna-manøver!! Er ikke sikker på Ground Effect modelleringen i IL-2, men har ikke lagt merke til noe, så jeg tviler på at den er der. Mvh Stian
  6. Liten utfordring der ja Premien var jo skikkelig kul
×
×
  • Opprett ny...