Gå til innhold

Test av voice-ATIS


Thomas Teslo

Anbefalte innlegg

For tiden pusler jeg med et lite prosjekt som jeg håper vi alle vil få stor glede av etterhvert. Jeg har i lang tid drømt om å få voice-ATIS på VATSIM. Og snart, får vi håpe, blir det en realitet. Jeg har nemlig utviklet et lite system som løser dette for oss. Men dette er tidlig i startfasen, og det er endel ting som står igjen før vi kan sette det ut i livet.

Det som er så fint, er at vi allerede nå kan teste det ut. Derfor tenkte jeg å sette igang en storstilt test på forstkommende fredag (11. jan), som vi kaller Voice-ATIS-test-flyin.

Slik det fungerer nå, så kjøres det en automatisk opplesing av ATIS-meldingen på en RW-kanal. Derfor må alle piloter inn på denne kanalen for å lytte til meldingen. De vil da ikke være tilgjengelige for opprop fra controlleren. Dette er et lite drawback, men vi må teste det ut for å se om det lar seg gjøre uten å forstyrre arbeidet til controlleren for mye.

Det blir bare Gardermoen som får voice-ATIS på fredag kveld. Jeg håpet på at folk derfor ville fly fra ENVA, ENBR, ENZV osv til ENGM. Jeg kommer til å bemanne ENGM_TWR, Trond Fossen tar ENGM-APP. Så trenger jeg at noen tar ENOS_CTR, ENTR_CTR, ENSV_CTR, og de andre posisjonene får vi eventuelt fylle opp hvis vi får nok folk med. Hvis du ønsker en posisjon, så send meg en mail (tteslo@online.no)så ordner vi det. (Det er viktig at vi får erfarene controllere på CTR-posisjonene).

Tidspunkt: Fredag 11. januar 2002, 1900Z (2000 lokal tid)

ENGM_TWR: Thomas Teslo

ENGM_APP: Trond Fossen

ENOS_CTR:

ENSV_CTR:

ENTR_CTR:

(Eventuelt)

ENBR_APP:

ENVA_APP:

ENZV_APP:

Pilotene bare møter opp. Men det er viktig å huske at dette vil kreve litt erfaring av pilotene også, får man skal få med seg hva som blir sagt i ATIS-meldingen, for den går ganske fort.

Håper å se mange spente folk på fredag.

Thomas

tteslo@online.no

[ 08-01-2002: Endret av: Thomas Teslo ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...