Gå til innhold

Ka for noe ?


Espen Søderstrøm

Anbefalte innlegg

Fikk denne mailen av AVSIM:

quote:

Espen Søderstrøm,

This is an automated notice from the VATSIM central database.

You have been suspended by a supervisor, pending an equiry by your

division

and/or region.

Please do not attempt to re-connect to the network, or attempt to

request another certificate as these actions will be automatically

notified to the Regional Director. Your regional/divisional director

will contact you to follow up on this issue.

Hva kan jeg ha gjort? Ingenting jeg vet om.. Har jo vært snill gutt (ihvertfall som jeg husker).. [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Espen Søderstrøm:

Fikk denne mailen av AVSIM:

Hva kan jeg ha gjort? Ingenting jeg vet om.. Har jo vært snill gutt (ihvertfall som jeg husker).. [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Hehe, ser at SATCO "tradisjonene" føres videre gjennom VATSIM [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

suspansjon uten å få vite noen grunn var standard SATCO ops. Dette er et gufs fra fortiden.

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arnt Kalseth:

Ikke godt å si, men jeg ser du har hatt noen turer i England, og der er det ikke store sprellet du skal gjøre før det skjer noe.

OK. Men har du et eksempel på hva det kan være?

quote:

Opprinnelig postet av Arnt Kalseth:

Dessuten ser jeg du har vært online et par dager i flere timer uten FP, men jeg tviler på at det er dette.

Mener du FlightPlan med FP? Hvordan kan du se hvor jeg har fløyet og hvor lenge osv?

Takker for svarene jeg har fått fra både deg Arnt, og deg Jan Roar. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

[ 21-12-2001: Endret av: Espen Søderstrøm ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser vi det:

 

STATISTICS

CONNECTIONS DETAILS PER DATE

- back to start -

 

ID: 826117 - Espen Søderstrøm

DATE: 19/12/2001

Time connected Flight plans submitted

Callsign Type Start date/time End date/time Total time From To

LN-SPN Pilot 19/12/2001 21:38:39 19/12/2001 21:46:46 0:08:07

LN-SPN Pilot 19/12/2001 21:48:38 19/12/2001 22:51:11 1:02:33 EGSS EGSS

Total time connected 1:10:40

 

På VACCNorway "Whos online" og statistikken der. Søk på din egen pilotID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at du bl.a. har hatt flere samtidige oppkoblinger mot VATSIM, noe som ikke er lovlig grunnet belastningen på nettet. Det er også et par andre ting som han som suspanderte deg har skrevet i loggen, men jeg er usikker på akkurat hva han mener. Derfor gjentar jeg ikke dette her uten at jeg vet mer om saken.

For øvrig er suspansjonen frem til 22.12.01, så dette ser ut til å være en 24-timers suspensjon. Den gis vanligvis dersom piloten f.eks. ikke svarer på ATC-anrop og dermed kommer i veien for andre piloter eller skaper forstyrrelser på andre måter.

Som du ser i mailen din, skal du bli kontaktet av "Regional Director" som i vårt tilfelle er Kyprianos Biris, ansvarlig for VATSIM Europe. Du burde få tilbakemelding i løpet av et par dager. Når fikk du forresten mailen fra VATSIM og når inntraff hendelsen?

Mail meg gjerne dersom problemet ikke løser seg.

Hilsen Eirik

[ 22-12-2001: Endret av: Eirik Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med flere samtidige oppkoblinger er kanskje problemet. Har sett på chat vinduet at jeg står der 2 ganger. Men har trodd at det skal være sånn. Skal det det? Hvordan unngår man det?

Håper jeg kan være med på Norway Christmas Race..

Det er vel mulig at jeg ikke har gjort helt riktig det som ATC har sagt, men de har ikke klagd på det. Hvor ser man hva som er blitt skrevet av han som har suspendert meg?

Synes dette var merkverdig. Trodde ikke det gikk an en gang. Fikk litt av et sjokk ja. Hehe. Håper på å være oppe i luften med alle dere andre online guys snart.

PS. Fikk mailen 20/12, klokken 22:50, men det står ingenting om når hendelsen inntraff.

[ 22-12-2001: Endret av: Espen Søderstrøm ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Espen Søderstrøm:

Har sett på chat vinduet at jeg står der 2 ganger.

Lurer på om det skal være sånn.. Hvis ikke, hvordan fixer man det?

Kjører du FS2002 er det slik ja.

Sånn har ihvertfall jeg det også, og regner med at den ene er SB'en den andre er Multiplayer FS2002.

Og begge har selvfølgelig samme navn.

Noen dobbel opplogging får du IKKE av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du får ikke to oppkoblinger om du bruker dobbel ISDN. Bruke av dobbel ISDN har bare betydning for din egen telefomregning i og med at du da bruker begge dine tilgjengelige telelinjer inn til huset. Skal du fysisk ha 2 oppkoblinger på VATSIM må du selv ha koblet deg opp, feks. en oppkobling med FS2002 og en med ProController.

At du ser deg selv to ganger i chatvinduet er normalt i og med at den ene er SB og den andre er mulitplayer'n. Slik Arnt sier.

Antar at den mest sansynlkige årsaken er at du ikke helt har fulgt anvisninger fra ATC eller på annen måte ikke "oppført" deg slik du skal i hht til reglementet. Årsakene kan være mange.

Du får vente og se hva de svarer fra VATSIM.

Ha en fredfylt jul og vel møtt den 29. des.

[ 24-12-2001: Endret av: Einar Halvorsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan i utgangspunktet få dobbel oppkobling på to måter:

1. Ved å ha både SB og ProController koblet opp samtidig.

2. Hvis du mister forbindelsen og kobler deg opp på nytt. I dette tilfellet vil du merke at du ikke får benyttet det callsign du hadde, men får beskjed om at dette allerede er i bruk. Dette fordi serverene ikke er klar over at du har mistet forbindelsen. Når du da logger deg på med et nytt callsign, vil du vises i loggen med dobbelt oppkobling noen minutter inntil din opprinnelige oppkobling blir fjernet av serverene (5-10 min antar jeg). Men slikt skal ikke føre til reaksjoner fra VATSIM Supervisors.

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle saken være oppklart. Det viser seg at personen som suspanderte Espen kom til å skrive inn feil ID og dermed ved et uhell kom til å suspandere Espen.

Vedkommende beklager det inntrufne på det sterkeste og ba meg videreformidle hans beklagelse. Nå skulle i hvertfall alt være i orden igjen.

Espen, jeg beklager at slikt kan skje, men feil skjer dessverre. Andre som måtte oppleve lignende situasjoner må gjerne ta kontakt med undertegnede, så skal vi forsøke å oppklare det.

God jul og godt nytt år til alle!

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YAHOO ! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Da er jo alt fint. Flotte greier. Det nye året er reddet og gleder meg villt til Christmas flyinn'et.

Ahh *Lettet*

Takk for all hjelpen spesielt fra Eirik Sørensen som oppklarte dette.

Riktig God Jul og Godt Nyttår.. Håper alle møter opp den 29 da. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...