Gå til innhold

SB Multiplayer & FSNav Multiplayer?


Jan-Thore Solem

Anbefalte innlegg

Jeg kjører nettverk i heimen mot Chello (kabel). Jeg har derfor satt opp WinRoute Pro som firewall / NAT.

Jeg er ny med online flyging. Jeg har fått til det meste: FS2K med SB 2.3 og RogerWilco. Alt synes å virke OK, bortsett fra Multiplayer. Jeg har satt FS som host etter oppskriften, og koblet SB og FSNav mot denne. Jeg ser kun min egen ID i FSNav. Jeg ser ingen fly i FS "visual". CSL installert etter oppskriften, t.o.m. med nordisk livery-update. Jeg satt i kveld på EHAM og observerte, men ingenting synlig, på tross av stor trafikk.

Jeg regner med at visse porter må åpnes i firewall? Stemmer dette? I så fall hvilke?

Angående Multiplayer settinger i FS2K: Skal denne settes til å sende og motta "detailed information", eller tar SB seg av dette?

Hilsen,

JTS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du må gjøre når du skal online med Squawkbox, er å etablere en multiplayersession. Her må du sette antall deltakere til 155 og observatører til 5. Dessuten er det viktig å krysse av for å sende og motta detaljert informasjon om andre fly. Ellers vil du ikke kunne se andre, og andre kan ikke se deg. Når alt dette er gjort "x-er" du ned chatvinduet i MP og starter SB som "vanlig".

Når det gjelder brannmur, kan jeg nok ikke hjelpe deg, men tror ikke dette skulle skape problemer. Men som sagt jeg har ikke prøvd og vet ikke. Andre?

Ole-Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...