Gå til innhold

Regn og turbulens


Kenneth Lima

Anbefalte innlegg

Hei!!!!!!!!!!

 

Jeg har flydd online mange ganger ved bruk av Squawkbox og Roger Wilco, men jeg har aldri opplevd regn og turbulens.

Noen som vet om det noen gang regner eller om det noen ganger er turbulens når en flyr online? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

 

God Sommer [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

M.V.H Kenneth Lima

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth Lima:

Hei!!!!!!!!!!

 

Jeg har flydd online mange ganger ved bruk av Squawkbox og Roger Wilco, men jeg har aldri opplevd regn og turbulens.

Noen som vet om det noen gang regner eller om det noen ganger er turbulens når en flyr online? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

 

God Sommer [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

M.V.H Kenneth Lima

Hei.

Dagens SB utgave tolker ikke nedbørs delen av en METAR. derfor får du ikke regn/snø når du flyr online, selv om metaren sier det er nedbør.

håper på at dette rettes opp i en nyere versjon. Mulig det har med server softwaren å gjøre også.

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Vel, har hatt både snøbyger,regn og torden vær via SB! Men om det er tilfeldig, eller som nevnt ovenfor at ikke alle servere støtter dette skal være usagt. Ikke ofte men det slumper liksom til med slike fenomener noen ganger. Sist jeg opplevde regn og torden vær var under landing på Leknes for ca 2 uker siden! Det var både uventa og ganske kult!

Noen som vet om det er tilfeldig og om evt.hvilke servere som støtter dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av ernst-rolf albrigtsen:

Vel, har hatt både snøbyger,regn og torden vær via SB! Men om det er tilfeldig, eller som nevnt ovenfor at ikke alle servere støtter dette skal være usagt. Ikke ofte men det slumper liksom til med slike fenomener noen ganger. Sist jeg opplevde regn og torden vær var under landing på Leknes for ca 2 uker siden! Det var både uventa og ganske kult!

Noen som vet om det er tilfeldig og om evt.hvilke servere som støtter dette??

Hei.

Det er nok ikke SB som gir deg den nedbøren, men FSUIPC.DLL.

Er en setting i den som heter: Generate rain/snow automatically. og det er en random sak som beregner utifra temperaturer osv om du får regn eller snø.

Det er og settinger i fsuipc.dll som lar deg få random turbulence og random ising i skyer.

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...