Gå til innhold

SB, RW og å fly Online


Andreas Sunde

Anbefalte innlegg

Først vill eg retta ein stor takk til alle Controllere og Piloter som gjør att denne hobbyen er så kjekk å driva på med [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Så til problemet/spørsmålet mitt, eg var ute å fløy online nå i helga, likker å fly med både Squakbox og Roger Wilco. Når eg flyr her i Norge og skifter fks. fra ENOS_V_CTR til ENGM_V_APP så er det nok å bare skiffta frekvenz på radioen RW skiffter "Rom" automatisk(eg bruker rw.tt.luth.se). Men når eg flyr i resten av Scandinavia/Norden så må eg skiffta Rom på RW manuelt, pga. av att dei i blant anna i Sverige og Danmark bruker IP (fks. 194.143.178.141/EKDK_V_CTR) noko som er ganske tungvint.

Så det eg lurer på er om dett ikkje hadde vært mulig å lagga eit felles system i Scandinavia/Norden(/Europa)? slik att ein slepper å skiffta RW Rom manuelt. Slik at heile Scandinavia/Norden bruker fks. rw.tt.luth.se/... og ikkje IP adresse.

Happy Flying [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

LN-AGS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

last ned og installer sb 2.3.4 beta og merk av for extract voice details from atis, så finner SB selv ut hvilken server kontrolleren er på.. på basis av hva som står i ATIS..

Det er den enkleste løsningen definitivt [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

http://home.online.no/~roa-sand/artcc/train/pilothelp.html" TARGET=_blank>Oppsett av SB

sjekk denne linken og tilhørende underside for SB 2.3.4 så tror jeg at du skulle få det til ganske så bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...