Ketil Wikdahl Skrevet 16. februar 2001 Del Skrevet 16. februar 2001 spm. 1: Jeg lurer på en ting. jeg kjører FS2k med Virtual Co-Pilot (med gpws og hele pakka) og i Virtual Co-Pilot er det slik at Emergencies kan hende, som f.eks motor feil, hydralic, oil, electric osv. men hvordan er det med dette online? hvis jeg får en feil i en moter eller lign. skal jeg da rope ut om det og si det til ATC? spm. 2: Jeg har sittet og sett på gardermoen på innkommende fly o.l. men de "hakker" liksom, det beveger seg noen hundre meter og plutselig fyker det femti tilbake, og andre ganger forsvinner flyet ned i jorda under bakken, hva skjer??? Takk på forhånd, Ketil Wikdahl, Http://www.fsimulation.com"'>Http://www.fsimulation.com" TARGET=_blank>Http://www.fsimulation.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 16. februar 2001 Del Skrevet 16. februar 2001 <Hei> svar sp.1: Joda, som pilot vil jeg tro at ATCene vil hjelpe deg med ei evt nødlandig,hvis du skal fly så realistisk så mulig... svar sp 2: Dette er på grunn av "oppdateringa" hvis du skjønner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Sørensen Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 En ATC vil selvfølgelig hjelpe så godt han kan dersom det oppstår en nødsituasjon, men som en generell regel, bør man være litt varsom med å initiere en nødsituasjon online. Årsaken er at når et fly får prioritet grunnet en nødsituasjon, vil dette ofte gå ut over andre piloter som blir nødt til å vente unødvendig lenge. Dette gjelder spesielt når det er mye trafikk. Skal man initiere en nødsituasjon, bør man forholde seg til følgende tommelfingerregel: 1. Slå aldri på funksjonalitet for tilfeldig feilsituasjoner slik som Ketil beskriver i innlegget med Virtual Co-Pilot eller annet når du er online. Initier nødprosedyrer med hensikt eller benytt dem dersom du uforvarent kommer utfor en situasjon som krever øyeblikkelig håndtering. 2. Ikke initier en nødsituasjon dersom dette gir ulempe for andre. 3. Vær kjent med nødprosedyrer før du forsøker deg på dette. På http://www.sateur.org" TARGET=_blank>Sateur sine treningssider, vil du finne informasjon om hvordan man skal forholde seg i nødsituasjoner. Vær også oppmerksom på at de færreste kontrollere online har gode kunnskaper om nødprosedyrer. 4. Om mulig, avklar med kontroller før du initierer en nødsituasjon. Håper dette er til hjelp. Hilsen Eirik ------------------ http://home.online.no/~eisoere/VACCN/" TARGET=_blank>VACC Norway [Endret av Eirik Sørensen 17-02-2001.] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.