Gå til innhold

Er det mulig å se andre fly med SB?


Lazyeyes

Anbefalte innlegg

Hei

Ja, det er mulig å se andre fly i SB. Forutsetningene er at man må være pålogget en s.k. multiplayersession. Hvis du bruker FS2K, må du i tillegg kjøre et lite program som heter fs2ksbmp.exe. Denne finner du sikkert på Flightsim-, eller Avsimsidene. Med i denne følger en liten oppskrift. Man kan imidlertid bare se andre som evt. er pålogget multiplayersessions.

Det er bare å spørre hvis du trenger ytterligere info.

Mvh

Mikkel Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Dette fungerer utmerket med siste versjon av SB (BETA 2.2.3).

Da trenger man ingen tillegsprogram (Fs2kSbMp), som man gjør med tidligere versjon.(2.1)

Med andre ord, bruker du siste versjon av SB (2.2.3) og setter opp multiplayer i FS2K, vil du kunne se andre fly på SATNET, og kan STERKT anbefales.

Senest igår måtte jeg ta en missed approach pga. at jeg så et fly stå på rullebanen jeg skulle lande på.

Spurte om å få bekreftelse fra ATC om at dette var riktig, men han kunne ikke si om flyet sto ved siden av eller på rullebanen.

Så andre fly ser du , JA!

 

mvh.

Arnt Kalseth

VBX118

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Arnt du sier:

"Setter opp multiplayer i Fs2K"?

Kan du presisere dette for oss trægosta?

Betyr det at du konfigurerer multiplayer session i tillegg til SB

etc??

Det er vel flere enn meg som har trodd at du må velge mellom multiplayer eller "no" multiplayer (ihvertfall når du starter SB)? =(

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by ernst-rolf albrigtsen:

Arnt du sier:

"Setter opp multiplayer i Fs2K"?

Kan du presisere dette for oss trægosta?

Betyr det at du konfigurerer multiplayer session i tillegg til SB

etc??

Det er vel flere enn meg som har trodd at du må velge mellom multiplayer eller "no" multiplayer (ihvertfall når du starter SB)? =(

 


 

Jepp riktig!

Hvis du vil se andre fly (og at andre kan se deg) i FS2000/SB må du først hoste en multiplayer session der.

Deretter starter du SB, som du igjen ber finne den multiplayer-sesjonen du nettopp startet, og velger den i SB.

Når så to eller flere fly treffer hverandre (innenfor range til multiplayer) tar SB og joiner disse multiplayer-sesjonene i FS2000, slik at vi kan se hverandre.

Håper dette var litt mere forklarende.

 

mvh.

Arnt Kalseth

VBX118

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...