Gå til innhold

Ingen controllere online?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei Folkens!

Lurte på en ting, hvis det IKKE er noen controllere online, er da bare å fly avgårde?

Likeså, hvis en controller logger seg inn online MENS MAN FLYR, hvordan får man greie på det?

Blir man kontaktet av controlleren?

Eller må man sjekke hele tiden om det er noen controllere som har logget seg inn mens man flyr?

Anyone?

mvh.

Arnt Kalseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikkje er controllere online når du logger deg på er det et par ting du må passe på sjølv.

1. Unngå å tråkke andre på tærne

2. Unngå å tråkke andre på tærne

Dette unngås best ved å ha et TCAS system oppe, som f.eks. det i SB. Da vil du fort se om det er annen trafikk i nærheten.

Når du går på approach til en flyplass, og det er andre fly i nærheten, ta kontakt med disse for å høre om det er andre som har tenkt å lande, og la disse få vite om dine planer. Koordiner med de andre, slik at det ikkje blir konflikt.

Sjekk også med jevne mellomrom om du har controllere innen rekkevidde, gjerne også på Whazzup.

Personlig pleier eg å gi beskjed til fly i mitt område når eg logger meg på, så sant desse ikkje har kontakt med andre controllere.

Kort oppsummert:

Ta ingenting for gitt når det ikkje er controllere online, men koordiner med andre, og undersøk selv om det dukker opp controllere etter hvert.

PS:

Dette er bare mitt syn, og ikkje nødvendigvis BP eller SOP.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en kontroller kommer online og det allerede er fly i hans sektor, vil han ta kontakt med pilotene etter tur etter først å ha sjekket om det er andre kontrollere i nærheten som håndterer flyet. Forvent derfor å bli kontaktet av kontroller når han kommer online.

Hilsen Eirik

------------------

http://home.sol.no/~es" TARGET=_blank>ARTCC Norway

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...