Gå til innhold

Uflaks??


Rune Jensen

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp gjort mitt andre forsøk på å fly med SquawkBox uten hell. Første gangen koblet jeg opp mot ENOS_CTR, men fikk aldri svar på mine forespørsler. Andre gang ( idag ) kom jeg så langt at jeg fikk godkjent min flightplan, startet motorene og rygget ut fra terminalen. Endelig tenkte jeg..... men så mistet jeg forbindelsen. Når jeg nå kobler opp igjen finner jeg ikke igjen ENOS_CTR. Er det SATCO som har problemer, eller er det FS2k som fungerer dårlig med SB? Noen som har hatt de samme problemer som meg?

------------------

Rune J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til den aktuelle saken, og skal bare uttale meg på generelt grunnlag om hva som kan skje når en får problemer med sb/pc

Lag er et problem til tider, det merkes best av kontrollere, og det innebærer at kontrollere (vel også fly da.. men de har sjelden full oversikt over en hel sektor) mister kontakten med en, to eller flere (sågar alle til tider) fly, og de kan og miste kontakt med atc (som en ofte er i privat chat med for å koordinere)

En måte du som pilot for å verifisere at du har kontakt med atc på.. er å skrive inn i snakkevindu på sb .ping ATC_POSISJON eks .ping ENOS_V_CTR, evt bruker menyen med sb og forsøke å pinge mot serveren du er koblet opp mot. Opplever du at ditt atc directory tidvis eller hele tiden er helt tomt (og du er helt sikker på at det skal være atc i den posisjonen..) så kan det være LAG som er problemet. Du kan prøve å bruke en annen server til satnet, det kan hjelpe, hvilken av de som er best varierer fra kveld til kveld ser det ut som.. så jeg kan ikke anbefale noen som er bedre en andre.

Til sist så bruker du ikke voice så kan du oppleve at atc er opptatt på andre vegne (med å gi instruksjoner over voice), og du vil ikke merke det, men ATC bør iallefall informere om at du bør vente, ved å gi en kort beskjed om standby.

Untegnede satt ENGM_V_APP på torsdag og ble i løpet av 15 min disconnected/lagget ut en 5-7 ganger.. og ENGM_V_APP var i den tidsperioden omtrent uten atc.. men det er ingenting jeg kan gjøre med det [image]http://flightsim.online.no/ubb/images/icons/frown.gif[/image] (og ja jeg prøvde alle serveren som fantes på SATNET!)

------------------

Roar Sandøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...