Gå til innhold

"Åpningstid"?


Ivar Amundsen

Anbefalte innlegg

Jeg går ut i fra at det er jeg som flyr til "feil" tid vanligvis.

Derfor lurer jeg på om det er mulig at prokontrollere som går på "vakt" kunne opplyst noe sted om en avt. ANTATT åpningstid?

Selvfølgelig IKKE bindene! Det ville gjort det enklere å bestemme seg for å fly litt dersom en visste at flyplassen var "betjent".

Det er sikkert flere enn meg som har gått på vingene fra A og når vi kommer til B er vi for sent ute.

Dette er bare en tanke? Kanskje flere ville fly mere da?.

Synspunkter?

mvh

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ivar

Du er ikke den første som savner en "vaktliste" for kontrollere. Dette er i grunnen en veldig god idé, men det spørs hvor godt det vil fungere.

Sateur har forsøkt dette tidliger, men det var svært få kontrollere som satte seg opp her. Problemet blir da at dersom en slik liste ikke benyttes av de fleste, vil det virke mot sin hensikt da piloter tror det er tomt selv om det ikke er det.

Årsaket til at dette ikke har fungert spesielt godt er nok fordi kontrollere, i likhet med piloter, ofte tar dette litt på sparket (det gjør i hvertfall jeg som regel). Tilsvarende gjelder for hvor lenge man blir sittende, noe som ofte avhenger av trafikken.

Problemet med å få kontrollere nor man selv ønsker å fly, er litt som høna og egget. Når piloter ser at det er kontrollere online, setter de seg bak stikka, og når kontrollere ser at det er fly i luften, setter de seg i tårnet...

Jeg tror det beste vi kan gjøre for å få bedre dekning er å få enda flere piloter og kontrollere til å komme litt mer jevnlig. Hvorfor er så mange online kun under fly-in? Dersom noen flere hadde funnet vegen til Satnet litt oftere kunne vi ha i nærheten av fly-in's nesten hver dag. Det hadde vært noe det... ;-)

Så til slutt alle skap-kontrollere og skap-piloter - kom dere på lufta!

Hilsen Eirik

SATNOR1

------------------

http://home.sol.no/~es" TARGET=_blank>ARTCC Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirik

Takker for et greit og utfyllende svar, det aner meg at det ikke bare er jeg som bruker WhazzUp og "ser" om det er noen der.

Er jo selvfølgelig glad for at endel tar det på sparket og går på nett, men det kan jo være noen som f.eks kl 1900 regner med å være på nett fra ca 2100 til 2300, da ville det vært ypperlig å kunne sett dette et sted. Dette burde gjelde både piloter og kontrollere. De gangene jeg har vært å sjekket på flightboard for multiplayer har det vært tomt der. Kanskje Dag kunne vurdert om dette kunne vært brukt til formålet? (Har vel inntrykk av at multiplayer blir lite bruk).

Skal bli flinkere selv til å logge meg på selv om ingen er der allerede. (tror jeg)

mvh

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xxxxxxxxxxxxxxxx

>De gangene jeg har vært å sjekket på flightboard for multiplayer har det vært tomt der. Kanskje Dag kunne vurdert om dette kunne vært brukt til formålet?

xxxxxxxxxxxxxxxx

Hei

Her tar jeg sjansen på å svare på Dag`s vegne... Selvfølgelig kan flightboardet brukes til dette formål. Det er jo en ypperlig annoneringsplass for piloter OG controllere etter mitt skjønn.

Merkelig at flightboardet ikke blir mer brukt.

Gå inn der, og du finner eks. ENOS_CTR Kl. 2100 - 2300 I tillegg kan det legges inn IP til voice der !! Det må vel være en grei måte å gjøre det på..?

Åge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...