Gå til innhold

Nesten milkshake...


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg har nå fått testet FU3 enda mer, jeg bare måtte fortelle om dette her. Skulle bare ønske at det skjedde før, så det hadde kommet med i omtalen.

Jeg kom inn for landing på en av de små gresstripene i Seattle-området, og syntes så tydelig at jeg så noe som sto på rullebanen. Ganske riktig... da jeg kom nærmere så jeg at ei ku sto og kikket dumt på meg - midt i stripa. 'Pokker heller' - tenkte jeg - 'kan designere ha vært så dumme at de lar dyr stå midt i rullebanen, slik at det ikke går an å lande'? Jeg hadde nemlig prøvd å krasje i en elg før, og den lagde like stor skade på flyet som en gjennomsnitts bygning! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Jeg prøvde meg på en go-around, og da jeg kom ned denne gangen hadde jammen meg kua flyttet seg utenfor stripa. Stilig?

God Elg!

------------------

Bjørn Olav Henjum

henjum@online.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Leste med interesse din FUIII review, men jeg lurer på: hva med framerate?

Jeg har en PII 300, 128MB RAM og et CL Banshee 16MB AGP kort, vil denne miste pusten i forsøk på å få til en flyvende opplevelse med FUIII? Og da mener jeg at FPS under 15 IKKE gir skikkelig flyopplevelse....

Takk igjen for fin review som ble lest med innlevelse.

mvh

Olav M. Rønningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olav, og takk for kommentarene om omtalen. Kanskje litt i lengste laget, men jeg lever meg litt mye inn i ting når jeg skriver om noe jeg liker! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Framerate har vært det store samtaleemnet siden FU3 kom ut, og det viser seg nå at det skyldes en bug i programmeringen. Man kan nemlig taxe bortover med 20-30 fps, for så og plutselig få 2-3 fps. Dette måtte jo bare være en bug.

Nå har Looking Glass kommet ut med følgende kommentar vedrørende ny patch (hentet fra http://www.avsim.com" TARGET=_blank>AVSIM Online):

quote:

Plans for FU 3 Patch Announced

Posted: Thursday, October 14, 1999 - 20:39 GMT

Sandra Smith, Producer, Looking Glass Studios has just informed AVSIM Online that a Flight Unlimited 3 patch is to be released at the end of this month. She states that "The key item we are addressing is providing a boost to frame rates. Besides several code optimizations, we have added a function that stops rendering taxiway lines and signs as soon as you take off, which makes landing and flying near big airports smoother. We also tweaked the options sliders to allow for a wider range of settings, such as expanding the lowest range of the terrain detail slider for slower systems. The net effect of these changes should enable most users to achieve a modest increase in frame rates, typically with minimal or no tradeoff in visual quality. We will also be augmenting the README file with benchmarks and suggested configuration settings for different systems.

 

"We are also addressing some other problems and shortcomings people have encountered, including:

* The ability to change the colors of the ATC popup menus.

* The in-flight map will be fixed so that turnpoint buttons in the in-flight map will bring up the runways/ILS popup.

* The crash that occurs with a typical install when CD2 is not in the drive will be fixed.

* Landing gear damage in flight recordings will be fixed if you land correctly.

* The water sound will no longer continue after you have taxied the Renegade out of the water and onto land.

* Key binding fixes.

 

"We are putting the patch through a complete testing cycle, both at LGS and at EA, which takes a litle extra time. Thanks for your patience while we finish up the patch."

Hos meg ligger framerate på 25-50 fps når jeg flyr i det åpne uten skyer. Midt i sentrum med max detaljer og masse skyer er den nede i 10-12, og er i det minste laget. Håper patchen retter på dette, for det er jo i teorien samme simulator som FU2, og der gikk jeg aldri under 20 fps - samme hvor tett sceneryet var og hvor mange dynamiske fly som syntes samtidig. Det er derimot lett å stille inn detaljer for scenery, og du bør absolutt få brukbar framerate på ditt system.

Det viser seg uheldigvis stadig at de nye simulatorene trenger raskere og raskere systemer. Fly!, FU3, og nå FS2000 (som faktisk yter dårligst av de tre!) trenger alle omtrent prosessorer som ikke finnes enda for å gi tilfredsstillende ytelse som vi er vandt til fra FS98. Kan noen huske når vi strevde med å få 2-sifrede tall i framerate der? Det er ikke lenge siden... Det er nesten så de nye simulatorene driver med utpressing! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

------------------

Bjørn Olav Henjum

henjum@online.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...