Siggen Skrevet 24. september Del Skrevet 24. september Høsten har gjort sitt inntog, regn og skyet langs hele "fjøla".. 9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Skrevet 24. september Del Skrevet 24. september Meget pent! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 24. september Del Skrevet 24. september Flotte bilder! Av nysgjerrighet - er det noen grunn til at du flyr til cruise i FLEX? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 25. september Forfatter Del Skrevet 25. september 16 timer siden skrev Tobias Nome: Flotte bilder! Av nysgjerrighet - er det noen grunn til at du flyr til cruise i FLEX? Tja,...min forståelse av FLEX er at det reduserer slitasje på motorene og reduserer drivstoff forbruk. Nå er jeg ingen pilot, så jeg kan godt ta feil.. Opplys meg gjerne hva som er riktig mtp flex temp i Airbus:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 25. september Forfatter Del Skrevet 25. september (endret) 3 timer siden skrev Siggen: Tja,...min forståelse av FLEX er at det reduserer slitasje på motorene og reduserer drivstoff forbruk. Nå er jeg ingen pilot, så jeg kan godt ta feil.. Opplys meg gjerne hva som er riktig mtp flex temp i Airbus:-) Flex optimaliserer "takeoff thrust" ihht. vekt, innafor visse grenser. Slik jeg har forstått det.. Endret 25. september av Siggen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september Det med slitasje er nok riktig. Personlig bruker jeg alltid flex-temperaturen fenix gir meg i takeoff-kalkulatoren, så her er du spot on. Men det vanlige er å redusere (ytterligere) til climb thrust et sted mellom 800-1500 fot. Nå er jeg ikke Airbus-pilot selv heller, så skal ikke si at det aldri skjer, men flex slår meg som en litt høy thrust rating for climb. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 26. september Forfatter Del Skrevet 26. september Den 25.9.2024 klokken 22.14 skrev Tobias Nome: Det med slitasje er nok riktig. Personlig bruker jeg alltid flex-temperaturen fenix gir meg i takeoff-kalkulatoren, så her er du spot on. Men det vanlige er å redusere (ytterligere) til climb thrust et sted mellom 800-1500 fot. Nå er jeg ikke Airbus-pilot selv heller, så skal ikke si at det aldri skjer, men flex slår meg som en litt høy thrust rating for climb. Nice, da lærte jeg noe nytt i dag og:-) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Kan anbefale youtuberen A330driver for veldig gode og innsiktsfulle Airbus tutorials. Han har lært meg mye 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 29. september Forfatter Del Skrevet 29. september Den 28.9.2024 klokken 3.39 skrev Tobias Nome: Kan anbefale youtuberen A330driver for veldig gode og innsiktsfulle Airbus tutorials. Han har lært meg mye Jeg følger han på youtube. Det er der jeg har lært meg å fly Airbus. Har ikke flydd så mye i sommer, og nå er jeg student igjen, så det blir ikke så mye tid til simming. Litt feil her og der er ikke til å komme unna:-) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober Ingenting i veien med litt feil her og der, det er jo bare for gøy. Også lærer man mer og mer etter hvert 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.