Gå til innhold

Ny realistic turbulence effects med RealTurb v2 ?


Anbefalte innlegg

Løfter denne litt etter som flere er inne i dette emne ....... 

Hei .

Leser mange gode tilbakemeldinger om  simMarket: REALTURB CAT AREAS GLOBAL V2 MSFS .    ( fra forum Avsim  Anyone heard of RealTurb? - Microsoft Flight Simulator (2020) - The AVSIM Community )

 

Noen andre som har erfaringer med dette , og realisme i forhold til MSFS sitt oppsett ? ( og til PMDG 737 800 ) 

Enroute turbulence, is not linked and limited to SIGMET's CAT or TS areas in this version 2 of RealTurb CAT Areas Global for MSFS! Instead the actual wind in the simulator, at the aircraft's position, is analyzed for any wind shifts / variations thus inducing the turbulence effects to more realistic positions (eg. where wind direction and / or speed changes). This allows to open the envelope to a global level instead of being limited to SIGMET's CAT or TS areas!

Terrain turbulence feature is also added in this version, extending the RealTurb turbulence effects also to lower altitudes, when flying near terrain (with wind blowing from the terrain direction).
An approach with wind direction being from the terrain side will now feel different compared to the approach with wind direction being from the sea or relatively flat ground.

Features include:
- Global coverage
- Turbulence effects based on wind vs terrain analysis, wind variations and speed.
- Realistic (custom made) turbulence effects
- Custom made turbulence sound (linked to aircraft's G Load)
- Easy installation and usage (Just install and forget - RealTurb will auto load when the simulator starts)
- No user input/setup required for the effects to work. All is analyzed automatically!

- Settings Dialog to control effects strength / altitude envelope / sounds / sounds G-Load thresholds,
  if the user wants to change default values.

- Option for parameters to be saved as aircraft title specific.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er rett link fra Avsim forum om emne .......  Real Turb v2 - Microsoft Flight Simulator (2020) - The AVSIM Community   ( med mange gode tilbakemeldinger )

Har nå prøvd ut dette på noen vindfulle plasser denne helgen, med PMDG 737 800  ( enzv -enbr -engm -enva - ekch med gust oppi 39 knop noen plasser ) , men jeg kan  ikke se så store forskjellene fra original oppsett i  MSFS 2020  , og jeg har turbulens på Realistisk i mitt oppsett  ( Alternativ for assistanse  -Pilot  - Turbulens - Realistisk ) . Er selv veldig skeptisk til slike program som mulig tuller til original oppsett fra MSFS 2020

En ting som Må fjernes fra RealTurbe V 2 er denne turbulens lyden som er lagt inn ( kommer av og til under 10 000 fot ) , står noe om dette i Avsim forum , samt er egen mappe med lydfil i installasjonsmappe .

Dette Kan prøves ut gratis i 10 dager  ( jeg har kjøp dette ) .....  jeg kommer til og prøve det ut litt til , kan være jeg ikke er i rette områder for og få full effekt av dette .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Kristoffer Rivedal:

Du kan skru av lyden i RealTurb innstillingene, kom i en oppdatering for en liten stund siden, eventuelt så kan du mute RealTurb i Windows volummikser.

Hei.

Jeg har vel denne oppdatering etter som jeg kjøpe dette denne helg (min versjon er 2.0.1 , ) ser ikke noe oppdatering i Sim Marked og mine nedlastinger . Ser ingen egen app  / ikon til innstilinger på skrivebord, men når jeg åpner mappe til program finner jeg en Sounds mappe med lydfiler og en Sounds tekst i konfigurasjonsinnstillinger .... er det disse som skal fjernes ? Hva synes du om dette program i forhold til MSFS sitt original oppsett . 

Endret av Kenneth Sivertsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden skrev Kristoffer Rivedal:

Når Realturb kjører sammen med simmen får du et symbol nede med klokken. Høyreklikk på dette og velg settings. Der kan du justere lyder og andre innstillinger.

RealTurb.png

 

Se her ja, takk for hjelp .

Leser også  at MSFS settinger bør være på Low når man bruker Realturb V2  ,og ikke på realistisk (  i Alternativ for assistanse innstillinger / pilot / turbulens ).

Hva er dine erfaringer med dette program ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...