Gå til innhold

HJEEELP !!! Shutdown av sim ved oppstart


Tore Seljeseth

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Hei folkens

Skulle virkelig kose meg med en flytur nå i ettermiddag, men ting ser ikke ut til bli som tenkt. Jeg installerte nytt skjermkort i dag (4090), såg for meg en flott performance opplevelse. Har lastet inn 4090 grafikkdriver, men syns at FPS ikke stod i stil på Gardermoen med 43 på klokka, hvor ingen trafikk hadde blitt lastet inn. Gjekk derfor ut av sim, og inn i grafikk-settings. Her forandret jeg til "Directx12 beta", etter litt YouTube info. Nå blir jeg kastet ut av sim ved oppstart, BLACKSHARK.ai vinduet laster, så rett ut til skrivebord. Kan det være Directx forandringen som forårsaker dette ?? Er det mulig å resette denne UTENFOR sim til Directx11 igjen ?? Dette ble ikke noe gøy, da simmen har vært superstabil siden dag 1. Kjører win10, strømforsyning 1000w osv osv. All hjelp mottas med STOOR takk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lastet ned alle oppdateringer til Windows 10?

How do I know if I have DirectX 12 on Windows 10?
 
 
Checking your version
  1. To check which version of DirectX is on your PC using the DirectX Diagnostic Tool, select the Start button and type dxdiag in the search box, then press Enter.
  2. In the DirectX Diagnostic Tool, select the System tab, then check the DirectX version number under System Information.

Screenshot (949).png

Endret av MagTvei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk for svar Robert, problemet løst. Nesten så jeg ikke tør å si hva det var. I oppgitt heten var jeg nok i raskeste laget å gå til forumet for hjelp. Å kople seg opp på internettet kan jo være en ide🤪, tenkte rett og slett ikke på det. Etter restart så koplet den seg ikke opp automatisk. OK, det endte godt😁

En annen ting er jo faktisk ytelsen som jeg ikke liker. Nå har jeg ikke testflydd, men ved parkert gate på Gardermoen, uten trafikk lastet, er FPS muligens lavere enn ved 3090 kortet(+-40). Her MÅ det være noen innstillinger som må være riv ruskende gale. Ja, mye står på ULTRA, men systemet her skal takle det. I allefall når man ser til YouTube. Men har du eller andre gode tips, er det bare å øse på av lærdom.

Har BIOS noe å si her, ved bytte til et 4090 kort ?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...