Gå til innhold

Ønsker og kjøpe Track ir


Flokkleder

Anbefalte innlegg

Jeg må slå et slag for en app til iOS som heter "Smart Head Track for OpenTrack". Fungerer overraskende bra sammen med OpenTrack, og ikke minst helt gratis. Kan koble telefonen til datamaskinen enten via wifi eller usb. Verdt å sjekke ut om du har en iPhone som støtter face id :)  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden skrev Tobias L.:

Jeg må slå et slag for en app til iOS som heter "Smart Head Track for OpenTrack". Fungerer overraskende bra sammen med OpenTrack, og ikke minst helt gratis. Kan koble telefonen til datamaskinen enten via wifi eller usb. Verdt å sjekke ut om du har en iPhone som støtter face id :)  

Takk for tips, men og bytte fra Samsung til Iphone, er som og gå 20 år tilbake i tid. prøvde et halvt år og er overrasket over at det er mulig og selge en iphone, når Samsung finnes 🙂 

Jeg skal bruke Track IR til DCS , og der kan jeg vel ikke koble til tlf slik uansett.  Har 3 skjermer og vurderer og sette det opp istedet for trak ir. men ikke bestemt meg enda. 

Track ir er kult med og kunne nøyaktig snu på hodet, mye bedre en VR om en ikke har det alle råeste innen data. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både enklere og LANGT billigere å bare mekke sin egen TrackIR.

Du trenger:

3 stk LEDs fra gamle fjernkontroller
2 stk WAGO-skjøtekontakter
1 stk holder, enten 3D-printet eller av annen sort (en kan til og med bruke papp om det så skal være)
1 stk batteripakke fra gamle juletrelys
1 stk PS3 Eye kamera (finnes billig på Finn)
OpenTrack-software (Freeware på nett)
Litt ledning, en loddebolt, et par kabelstrømper og evt. litt lim.

Resultat:

image.png.d83a906dd68545a0e398d952fa686c63.png

Ser totalt jalla ut, men funker ganske så bra. Og til under 10% av den idiotiske kostnaden som NaturalPoint forlanger, noe som bare blir verre når en tar med moms og toll på det. Ikke pokker om TrackIR er verdt de over 2000 som det koster.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...