Rune Karlsen 2 Skrevet 2. august 2023 Skrevet 2. august 2023 Hei har noen erfaringer med en keyboard encoder som kan gi meg flere taste kommandoer enn det som er standard på tastaturet? Jeg går tom for kommandoer på det jeg bruker nå Siter
Inge Jenstad esq. Skrevet 4. august 2023 Skrevet 4. august 2023 Ser du er godt i gang med neste generasjon cockpit. Vi tre brødre besøkte deg for mange år siden på Brandbu. Da var det v el kanskje F-14. Tror det var i januar 2006. Siter
Rune Karlsen 2 Skrevet 5. august 2023 Forfatter Skrevet 5. august 2023 (endret) He he ja jeg liker å bygge simulatorer, selv om det nå er motorsykkel verksted som nå er min hovednæring. Etter VR kom på banen er det mye mer spennende og realistisk Det som er greit med simulatoren jeg bygger nå er at alle knappemoduler enkelt kan byttes ut. De er plassert på riggen med borrelås med stikk-kontakter (plug and play) mot keyboard encoderen slik at F14 kan gjøres om til eks. F16 eller andre flytyper med nye knappemoduler som passer for om man vil på 5 minutter... Stikke kan byttes ut med andre stikker eller yoke på et øyeblikk. Har også montert collective på venstre siden slik at riggen også fungerer som helikoptersimulator. Den er bygge slik at den har trillehjul og relativt enkelt kan trilles ut gjennom dører i en privatbolig. Men jeg har en utfordring. Skulle ønske meg en skikkelig keyboard enkoder med flere koder som kan behandle alle eller de fleste knappene i et fly. Den jeg bruker nå er en kinavare som fungerer greit, men har ikke nok kontakt-pungter så jeg må klikke med musen på noen innstillinger. Mottar gjerne råd eller tips Endret 5. august 2023 av Rune Karlsen 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.