Tor-Håkon Bergseng Skrevet 8. juli 2023 Del Skrevet 8. juli 2023 Etter å ha fartet litt rundt i Skottland fant jeg turen lengre ned på kontinentet til en av de siste Dash 8 operatørene i Europa, nemlig Luxair. Luxair har en flåte på 11(tror jeg) Dash 8 400 maskiner som de flyr så langt som til Oslo med (og enkelte enda lengre ruter). Jeg bestemte meg for å ta turen til en flyplass jeg aldri har flydd til eller fra i sim (fra IRL med Avro), nemlig London City. For de som ikke vet så krever LCY sertifisering av pilotene da GS er på hele 5.5%(!!), så dette skulle bli spennende Tidlig morgen på gate i Luxembourg. Fullt fly på denne turen. 400 maskinen har APU, men jeg velger å starte ved gate (noe jeg har forstått er vanlig for denne maskinen, men her kan andre korrigere meg). Etter start pusher vi ut. Liner opp for intersection takeoff på bane 06. Etter en liten stund setter vi nesa nordvestover og mot England. FL240 blir dagens endelige tall. STAR's inn til London-flyplassene gir veldig mye level-off under descent og tidlige nedstigninger. IRL er praksisen en ganske annen har jeg forstått med mye hot'n high! Men siden dette ikke var på Vatsim og det er første turen min ned her følger jeg STAR. Her måtte jeg faktisk skru ned litt på grafikkinnstillingene for å unngå stutters. Her gjelder det å konfigurere tidlig. Planen er full flaps og gear down før vi er etablert på GS. En interessant ting her er at approach er en LCTR ILS som var nytt for meg. Locator er så vidt jeg forstår en svakere utgave av en NDB(?) Fully established, og vi dykker! Ingen bilder underveis da det ble litt kaotisk og jeg ikke hadde nubbesjangs til å holde flyet stabilt med fart og VS. Endte det hele med å smelle godt nedpå runway, men vi overlevde Dette må det trenes på! Velkommen til London! 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.