Gå til innhold

Spørsmål angående VR


eddie6413

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig godt fornøyd med VR i MSFS. Jeg tenker det er noen "must-have" addons for å gjøre det komplett, men alt i alt fungerer det veldig bra. FSLTL som ai-addon er uproblematisk. Alt som legges inn i simulatoren, om det er scenery, fly, GSX, AI osv. skal fungere plettfritt. Derimot kan du oppleve noe knot med apper/paneler osv. som skal kjøre i VR. Som eksempel, GSX: Selve plassering av objekter og scriptene som gjør at folkene, bilene osv. gjør som de skal gjøre fungerer ypperlig. Derimot kan du merke noe snag med selve GSX-panelet i simulatoren. Tidvis popper ikke vinduet opp som indikerer ny handling, du får ikke hvor mange passasjerer som gjenstår før fullt [av]lastet, og slikt. Ikke de store greiene, men det mangler noe som vanligvis er helt tilstede ved flatskjerm.

Med det sagt har de fleste utviklerne (arrester meg gjerne med den påstanden) begynt å tilpasse sine panel til VR-bruk også, så det begynner å bli langt mellom de store problemene. Navigraph har et veldig godt panel, som innledningsvis hadde litt snag. Nå er det blitt veldig bra.

Hvis du tenker på å kjøpe VR, go for it. Du kommer ikke til å angre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden skrev Vetle T. Fosse:

Jeg er veldig godt fornøyd med VR i MSFS. Jeg tenker det er noen "must-have" addons for å gjøre det komplett, men alt i alt fungerer det veldig bra. FSLTL som ai-addon er uproblematisk. Alt som legges inn i simulatoren, om det er scenery, fly, GSX, AI osv. skal fungere plettfritt. Derimot kan du oppleve noe knot med apper/paneler osv. som skal kjøre i VR. Som eksempel, GSX: Selve plassering av objekter og scriptene som gjør at folkene, bilene osv. gjør som de skal gjøre fungerer ypperlig. Derimot kan du merke noe snag med selve GSX-panelet i simulatoren. Tidvis popper ikke vinduet opp som indikerer ny handling, du får ikke hvor mange passasjerer som gjenstår før fullt [av]lastet, og slikt. Ikke de store greiene, men det mangler noe som vanligvis er helt tilstede ved flatskjerm.

Med det sagt har de fleste utviklerne (arrester meg gjerne med den påstanden) begynt å tilpasse sine panel til VR-bruk også, så det begynner å bli langt mellom de store problemene. Navigraph har et veldig godt panel, som innledningsvis hadde litt snag. Nå er det blitt veldig bra.

Hvis du tenker på å kjøpe VR, go for it. Du kommer ikke til å angre på det.

Har GSX, pmdg, FS2Crew, Simbrief panel, FSTL og FSHud.  Så håper jo det skal funke 🙂 Vurderer å kjøpe Quest 2. Erfaring med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden skrev eddie6413:

Har GSX, pmdg, FS2Crew, Simbrief panel, FSTL og FSHud.  Så håper jo det skal funke 🙂 Vurderer å kjøpe Quest 2. Erfaring med den?

GSX, PMDG, Simbrief panel og FSTL har jeg selv og fungerer veldig bra. De øvrige har jeg ikke men det bør fungere uten for store snags. Jeg fant denne videoen om FSHud:

 GSX som nevnt har noen overkommelige inkompatibiliteter med VR. Ingenting som dreper gleden med det for meg, og alt funker som det skal men det er ikke helt som ved flatskjerm pga. vinduet som popper opp. 

 

Har ikke erfaring med Quest. Bruker selv HP Reverb G2. Den er knallbra!

Endret av Vetle T. Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...