Gå til innhold

Boeing 737NG selges til "gibortprs"


Egil Johnsen

Anbefalte innlegg

På grunn av flytting, så må jeg kvitte meg med min MIP. Den er basert på Flightdeck Solutions, og har nærmest 100% av funksjonaliteten implementert. FMC og MCP følger ikke med. EFIS fra CP Flight følger med, men er da avhengig av MCP fra CP Flight for å kunne fungere.

Alle standby instrumenter og kronometre er fra Flight Illusion, og koblet til egne I/O kort som kobles til MIP hovedkontroll-PC via USB (som følger med).

Det er innebygget 4 skjermer 1 19" på hver side for de to hovedskjemene (PFD og ND), og to mindre LCD for pedestal (Multifunction Display) og senter (Engine and Crew Alert Display).image.jpeg.bfb7037553afcc86e58bf4719d8a9608.jpeg

En 19" og LCD styres av hver PC. Denne kobles så via netteverk til hovedkontroll-PC (RJ45).

I/O kortene er fra Flightdeck Solutions og SISMO Soluciones. Flightdeck Solutions sine kort kommuniserer med hovedkontroll-PC via USB, mens SISMO Soluciones kommuniserer med hovedkontroll-PC via nettverkimage.jpeg.84e900b56dbb09b7d9af742ed87092f2.jpeg (RJ45). Nær sagt alle knapper er funksjonelle (koblet til I/O kort).

Hovedkontroll-PC benytter ProSim 737 (som følger med) og det aller meste av funksjonaliteten er mappet opp. Det er litt igjen med tanke på variabel belysnng.

For start av hele riggen, så benyttes en Arduino som styrer sekvensen med å slå på alle skjermene og PCene, samt all I/O. Der er to busser, som kontrollerer 5V og 24V, til alt av I/O. For oppstart så slår man bare av Nose Whell Steering, og hele Mippen med alle skjermer, PCer og I/O starter automatisk. Samme skjer når Nose Whell Steering slås på, da slår alt seg av.

Dessverre må det påregnes litt arbeid og skjøting pga. at MIPen ble demontert for å ryddes unna. Glareshield og pedestal ble demontert for å få den flyttet. Men det begrenser seg til skjøting av noen få kabler samt litt skruing.

Alle kablene mer merket, så det skal være mulig å finne fram i mylderet.

Til den gitte prisen, så har jeg ikke mulighet til noe support. Alt må kjøpes som det er. Skulle jeg tilby support, så ville jeg ta minst 50.000 for denne. Den må også hentes, jeg har ikke tid og mulighet til å pakke og sende den. Den selges også som den er. Den ble sist prøvekjørt i 2019.

MIP'en selges til 4.000. For å sette dette i perspektiv, så koster ett av kronometrene fra Flight Illusion €255, dvs. at bare de to kronometrene koster mer enn hele MIP'en.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...