Gå til innhold

Signal ut fra MSFS


Rune Karlsen 2

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt et signal, et rele som slår inn i det øyeblikket landingshjulene tar bakken til simulatorplatformen min. Tenker å lage en innretning. Hjul i litt ubalanse som spinner og lager litt risting og romling under simulatorplatformen under take off og landing. En sensor som reagerer på akkurat den hjul-lyd frekvensen fra høytaleren til simulatorspillet koblet sammen med brytere landingshjul hendelen, flaphendelen og throttle? Det enkleste ville være å få et signal ut fra simulatorspillet, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til. Har noen forslag?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei Rune... Har du vurdertn å bruke en eller flere transducere. Bedre kjent som 'ButKicker'.
En transducer er en sak som konverterer et signal i en form for energi til en annen form.
Eller sakt til dit bruk; Bass lyd til bevegelse.
Har i min ful size Boeing 777 cockpit installert to stykk 'romperistere' (les; Transducere) uner gulvet (under setene).
Kan dermed fysisk kjenne landinger, hjul over asfalt / betongskjøter, motorvibrasjoner eller hva man nå måtte ønske simulert.
Man kan til en viss grad bestemme, da av bass lyder, vilket frequens område som skal gi bevegelse.
Vil jo da vere avhengi av hvor kraftig disse transducerne er for å oppnå bevegelse som ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm dette høres fint ut. Hvor får man kjøpt en slik romperister og Transducer ?   :)

Har søkt på dette, men ser det er mange forskjellige typer, priser og muligheter. Kan du hjelpe meg å finne de produktene du brukte, slik at jeg kan kjøpe det samme som du kjøpte, og event en veiledning så jeg kanskje kan få dette til å virke :)

mvh Rune Karlsen

Tlf. 94786525

 

 

Simulator001.jpg

Endret av Rune Karlsen 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Forsterkeren du har kjøpt er gir 250W, min bare 100W. Ellers det samme. " Romperisterne " koples direkte til denne. Ingen høytalere trengs med mindre du trenger suplerende 'lysere' lyder.
Jeg kjører to stk " romperistere " , 2x50W.
Du har kapasitet til å kjøre 5x50W . Vær forsiktig med volum styrken om du kjører færre en 5.
Vil tro du kankje trenger lydfiler med 'dypere' bass, men usikker der.

Jeg kjører min 777 i P3d med Sim-Avionics system software. Det vil si at all min i cockpit grafik og system komunikasjon med P3d (utvendig senery view) samt tillegs lyder (deriblant bass) styres av system software (Sim-Avionics) som da koordinerer/ snakker med P3d.
Kan sikkert hjelpe deg med en del *.vaw filer som muligens kan brukes.

Kjenner desvere ikke MsFS2020 godt nok til å utale meg om lyden ut fra denne og formatet på disse filene derfra.
Er helt sikkert andre her som kan bidra med opplysninger til å gi deg svar på det. 

To linker under som kanskje er hvert å titte på. Flightdecksolutions bygger/ selger foruten 737NG og MAX, 777 og 787 cockpiter + flere typer. Deriblant FA-18 og F-16 cockpiter.

Se linkene under.


FA-18

F-16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Takk for god hjelp.

Ja der var det mye spennende på linkene du sendte, men jeg bruker VR med forskjellige flytyper, Cessna skolefly  Cub.. samt. Forskjellige helikopter så jeg får klare meg med Throttle - consollen, stikka, colective til helikopter og musen for å sette i gang div funksjoner.

Men å få i gang lyden for å få nevnte funksjoner på landingshjulene vil jeg gjerne ha noen tips til. Event nye lydfiler? Her er jeg på tynn is skjønner jeg.

Kommer gjerne tilbake til dette når jeg har fått forsterkeren og "romperisteren " i hus :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Nå har jeg montert "romperisteren" og forsterkeren. Den fungerer veldig bra på DCS world simulatoren :) Men den fungerer ikke i det hele tatt på MSFS :( Tror det er for svake lydfiler på MSFS. Har testet med å krasje flyet. Da fungerer den for da blir det mye sterkere lyd, men får ingen effekt på andre lyder. Jeg flyr ofte F14 Tomcat. Har noen løsninger på dette?

 

Endret av Rune Karlsen 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...