gunnarsv Skrevet 11. mai 2023 Skrevet 11. mai 2023 Jeg kom over en en flymodell av Rob Richardsson i dag - en Scottish Aviation Twin Pioneer - opprinnelig for FSX, men nå modifisert for P3Dv4+ (Den finnes på SOH og Simviation). Høres ikke spesielt spennende ut, MEN.. Fjellfly i Skien brukte denne flytypen på en rute mellom Geiteryggen - Torp - Fornebu og Hamar på 50 tallet. På nettet har jeg funnet en del bilder av denne flymaskinen som Fjellfly hadde to eksemplarer av (LN-BFO og LN-BFK). Nå håper jeg at en av dere på grunnlag av bildene kan lage trylle frem en Fjellfly-paint til Twin Pioneeren. Det er jo et lite stykke norsk flyhistorie. 4 Siter
Dag Baardsen Skrevet 12. mai 2023 Skrevet 12. mai 2023 (endret) Mere om Fjellfly: http://www.seabee.info/fjellfly.htm (Bilde: Kåre Gjone) Endret 12. mai 2023 av Dag Baardsen 1 Siter
gunnarsv Skrevet 12. mai 2023 Forfatter Skrevet 12. mai 2023 En liten korrigering. Rob Richardson (med en s) er navnet på modell-author. Og her er et par screenshots av hans Twin Pioneer. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.