gunnarsv Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 Jeg kom over en en flymodell av Rob Richardsson i dag - en Scottish Aviation Twin Pioneer - opprinnelig for FSX, men nå modifisert for P3Dv4+ (Den finnes på SOH og Simviation). Høres ikke spesielt spennende ut, MEN.. Fjellfly i Skien brukte denne flytypen på en rute mellom Geiteryggen - Torp - Fornebu og Hamar på 50 tallet. På nettet har jeg funnet en del bilder av denne flymaskinen som Fjellfly hadde to eksemplarer av (LN-BFO og LN-BFK). Nå håper jeg at en av dere på grunnlag av bildene kan lage trylle frem en Fjellfly-paint til Twin Pioneeren. Det er jo et lite stykke norsk flyhistorie. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 12. mai 2023 Del Skrevet 12. mai 2023 (endret) Mere om Fjellfly: http://www.seabee.info/fjellfly.htm (Bilde: Kåre Gjone) Endret 12. mai 2023 av Dag Baardsen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gunnarsv Skrevet 12. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2023 En liten korrigering. Rob Richardson (med en s) er navnet på modell-author. Og her er et par screenshots av hans Twin Pioneer. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.