Siggen Skrevet 22. april 2023 Skrevet 22. april 2023 Noen som vet hvorfor slike rare innflygningsruter dukker opp i Longitude? Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 22. april 2023 Skrevet 22. april 2023 Glem det, så den i G1000 nå. Nå har ikke jeg kart foran meg som viser alle waypointene, men mest sannsynlig har du satt opp waypoints litt rart i G1000 som skaper litt rariteter. Sjekk flight plan at den gir mening. Er det feil der ser du det ganske kjapt. Siter
Siggen Skrevet 22. april 2023 Forfatter Skrevet 22. april 2023 Jeg bruker SimBrief, og så laster jeg inn flightplan fila fra SimBrief i simulatoren. Bruker ikke gå gjennom å redigere flightplan. Det har ikke vært nødvendig på Longitude, før nå.. Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 22. april 2023 Skrevet 22. april 2023 Det kan fort være nødvendig. Du kan vise hele flight plan i G1000. Det er noe flygere alltid gjør for å sjekke at alt er riktig når ruta er lagt inn. Da vil du fort se om det er noen rariteter i ruta du skal fly som gir mønster som det du viser i bildet. 1 Siter
Siggen Skrevet 22. april 2023 Forfatter Skrevet 22. april 2023 Må nok begynne med å sjekke flyrutene 🙂 Takk for tips:-) Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 22. april 2023 Skrevet 22. april 2023 Nå har ikke jeg sett flygeplanen din i detalj, så det kan selvsagt være andre ting også som bugs i programvaren. Har jo vært en del oppdateringer av avionikken det siste halvåret. Men jeg ville startet med å sjekke flygeplanen for å se at det ikke er noen rariteter der 1 Siter
Siggen Skrevet 22. april 2023 Forfatter Skrevet 22. april 2023 Den merkelige svingen skal liksom ikke være der, men lastes inn likevel. Har også lagt merke til at King Air 350 bruker å ta noen merkelige svinger utenom flightplan. Dette kom etter SU11.. Siter
Gert Barring Skrevet 22. april 2023 Skrevet 22. april 2023 Ser ut som du har valgt ILS 36 med REBLI som IAF, selv om ATWEG1L går til VAMEN. Dette skaper litt forvirring. Slett REBLI, så bør det bli greit. 1 Siter
Siggen Skrevet 22. april 2023 Forfatter Skrevet 22. april 2023 31 minutter siden skrev Gert Barring: Ser ut som du har valgt ILS 36 med REBLI som IAF, selv om ATWEG1L går til VAMEN. Dette skaper litt forvirring. Slett REBLI, så bør det bli greit. Har egentlig ikke valgt annet enn det SimBrief velger.. Siter
Gert Barring Skrevet 22. april 2023 Skrevet 22. april 2023 (endret) OK. Vet ikke hvordan det funker, men tydeligvis ikke godt nok. Du må velge ATWEG1L og videre ILS36 fra VEMIN. Vet ikke hva slags valg du får med G1000, men du burde velge ILS 36, og få hvert fall valg om transition via «none», «rebli» eller «umseg». Får du kun valg om rebli eller umseg, velger du en av disse, og bare sletter punktet du velger, slik at sekvensen blir vedig (ATWEG1L) - vamen (ATWEG1L/IAF ILS36) - etutu (FAF ILS 36). Fra bildene du har lagt ved ser du tydelig at den går VEMIN-REBLI-VEMIN så ILS36. Den gjør noe som ligner på en teardrop/base turn for å gi deg riktig track mellom REBLI og VEMIN (som blir immediate fix i dette tilfellet, noe som blir klønete). ATWEG1L er designet med tanke på å avslutte STAR på VEMIN, og bruke VEMIN som IAF på innflygingen. Mest sannsynlig lastes planen inn i MSFS fra simbrief opp på måten du viser til fordi flyet ikke vet hva den skal bruke som IAF på innflygingen, noe som man stort sett må velge selv uansett på systemene jeg kjenner til. Endret 22. april 2023 av Gert Barring 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.