Gå til innhold

ATC forsvinner når nettet kobler ut.


Rune Karlsen 2

Anbefalte innlegg

Usikker ang. det med ATC, men hele simulatoren er basert på at du har en aktiv internett tilkobling da den streamer alt av data. Du kan riktignok fly uten, men det er en sørgelig opplevelse. Om du ønsker en simulator som ikke er avhengig av internett bør du kanskje se nærmere på X-plane (www.x-plane.com) eller DCS World om du liker militærflygning (www.digitalcombatsimulator.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Rune Karlsen 2:

Noen som har erfaringer med x-plane og VR? Jeg tenker å bygge opp simulatoren med VR

Om du skal kjøre VR så trenger du litt saftigere maskin. Spesielt grafikk kort i ditt tilfelle. 

Det er en kjent bug i simmen det med denne advarselen om at nettet er ute. Har hatt det selv tidligere, men det skal være rettet nå mener jeg for jeg har ikke hatt det på et par måneder. Du må sjekke om nettet faktisk kobler ut eller om det bare er simmen. Alternativt må du ta det med internett leverandøren om det viser seg at det er nettet som kobler ut. Kan være alt fra dårlig ruter til andre ting. 

Kjører du VPN? Simmen var ikke glad i det tidligere, men har ikke sett denne advarselen nå i det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden skrev Rune Karlsen 2:

Takk for svar. Hva er VPN? Er det noe med nettet å gjøre. Jeg har fiber fra Telenor.

 

Som Robert sier så er det garantert noe du ikke har og heller ikke trenger å bekymre deg over. Måtte nevne det fordi det ga meg problemer tidligere, men ser ut til å være fikset nå. 

Er det problemer hver gang du starter simmen med denne advarselen som kommer opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden skrev Robert Hulthin:

Hvis du ikke vet hva VPN er det ganske sikkert at du ikke har det det er noe som ikke er for hvermansen å sette opp 😉


 

Er null oppsett om du bruker en VPN tilbyder som f.eks NordVPN eller lignende. Er kun om du setter opp din egen VPN server med OpenVPN og Amazon AWS f.eks. Alle burde bruke VPN i dag etter min mening, men det er en helt annen sak :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...