Gunnar Fidjeland Skrevet 10. september 2022 Skrevet 10. september 2022 Har hatt en pause fra MSFS - og når jeg i dag kom opp i luften igjen - hopper og spretter flyet som en sprettball. Hvis dette skal simulere vind og turbulens - er det vanvittig overdrevet. Så noe må være feil et sted. Da jeg ikke kan se at det er noen andre som har dette problemet - må det være noe som har forårsaket dette internt i min PC mens den har stått ubrukt? Kanskje en oppdatering har endret noen innstillinger? I Wether-menyen har jeg fjernet Wind Layer - uten at det blir noe bedre. I Camera-menyen har jeg slått av Camera Shake - uten at det blir noe bedre. Flight Model = Modern. Er det andre parametre som jeg kan forsøke å endre på? Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 10. september 2022 Skrevet 10. september 2022 Mekanisk turbulens er noe overdrevet i simmen. Er blitt bedre i SU10 beta, men fortsatt en tendens til å bli litt vel heftig. Men at det hopper og spretter som en sprettball vil jeg vel kanskje ikke si, annet enn i kraftig vind med mye fjell i nærheten. Kanskje du kunne lagt ut en liten videosnutt? Siter
Gunnar Fidjeland Skrevet 10. september 2022 Forfatter Skrevet 10. september 2022 Jeg har ingen erfaring med å lage videosnutter. Men her er et eksempel på noe tilsvarende jeg opplever - etter å ha fjernet overnevnte Wind Layer osv. ... Siter
Gunnar Fidjeland Skrevet 13. september 2022 Forfatter Skrevet 13. september 2022 Fant omsider en løsning på "sprettball"-problemet - da jeg fjernet Z-aksen på joysticken (Thrustmaster TCA Sidestick Airbus Edition). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.