Premium Medlem Tore Seljeseth Skrevet 9. juli 2022 Premium Medlem Del Skrevet 9. juli 2022 Hei Ganske fersk med MSFS ennå, så det er mulig noe har gått meg hus forbi. Har flydd nærmest bare PMDG sitt 737-700 siden jeg konverterte. Og her har alt vært i skjønneste orden. Nå har jeg begynt å sjekke ut Cessna Caravan samt TBM930. Det jeg erfarer her, er at en del brytere som helt sikkert skal virke (som feks strobes, ldg lights osv) ikke virker. Selvsagt er der brytere som ikke er simulert, men her er det tydeligvis noe som ikke stemmer. Det gjelder faktisk bare lysbrytere. På Cessna Caravanen er det panelet med ldg lights osv fremme til venstre, brytere med hvit knapp på. På TBM930 er det overhead panelet, strobes osv. Noen som vet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 10. juli 2022 Del Skrevet 10. juli 2022 5 timer siden skrev Tore Seljeseth: Hei Ganske fersk med MSFS ennå, så det er mulig noe har gått meg hus forbi. Har flydd nærmest bare PMDG sitt 737-700 siden jeg konverterte. Og her har alt vært i skjønneste orden. Nå har jeg begynt å sjekke ut Cessna Caravan samt TBM930. Det jeg erfarer her, er at en del brytere som helt sikkert skal virke (som feks strobes, ldg lights osv) ikke virker. Selvsagt er der brytere som ikke er simulert, men her er det tydeligvis noe som ikke stemmer. Det gjelder faktisk bare lysbrytere. På Cessna Caravanen er det panelet med ldg lights osv fremme til venstre, brytere med hvit knapp på. På TBM930 er det overhead panelet, strobes osv. Noen som vet ? Hva mener du med at dem ikke virker? Hva skjer når du klikker på dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Tore Seljeseth Skrevet 10. juli 2022 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 10. juli 2022 Ingen ting skjer. De bryterene det gjelder, når du klikker på de, kan man antyde en mikroskopisk bevegelse i de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 10. juli 2022 Del Skrevet 10. juli 2022 Har du hardwareknapper for disse funksjonene? F.eks lysbrytere på Honeycomb Alpha yoke, Bravo throttle, eller et Saitek panel? Isåfall vil disse overstyre bryterne som kan klikkes på i MSFS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Tore Seljeseth Skrevet 10. juli 2022 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 10. juli 2022 Hei. Der har du sikkert løsningen vil jeg tro, da jeg har Honeycomb B throttlen. Har vært bort i dette problemet tidligere, men husket ikke dette med at hardware programmerte knapper overstyrer simulator. Har ikke fått testet ennå, men er ganske sikker på at det er det som gjør det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 10. juli 2022 Del Skrevet 10. juli 2022 (endret) Et lite tips - sjekk ut Axis and Ohs - så har du løsningen på dette samt at du kan sette profiler for hvert enkelt fly og programmere bindinger som du ikke finner i MSFS. Gratis prøveversjon på https://axisandohs.weebly.com/ Endret 10. juli 2022 av Ole-Chr Larsen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 10. juli 2022 Del Skrevet 10. juli 2022 1 time siden skrev Tore Seljeseth: Hei. Der har du sikkert løsningen vil jeg tro, da jeg har Honeycomb B throttlen. Har vært bort i dette problemet tidligere, men husket ikke dette med at hardware programmerte knapper overstyrer simulator. Har ikke fått testet ennå, men er ganske sikker på at det er det som gjør det. Da er det konflikt med hardware som gjør at bryterne ikke fungerer. Du må inn i kontroll innstillinger og justere litt. Hadde samme problemet selv da jeg kjøpte inn Honeycomb men det er enkelt å fikse. Axis and Ohs som nevnes her er også et meget bra program som anbefales. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Tore Seljeseth Skrevet 10. juli 2022 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 10. juli 2022 Hei og takker for gode innspill. Nå har jeg flere goflight moduler som jeg etterhvert skal programmere. Bruker der Spad.Next samt PollyPot sin dedikerte goflight software. Må nok derfor fjerne de bindingene som er lagt inn på Honeycomb B knappene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.