Siggen Skrevet 17. oktober 2021 Skrevet 17. oktober 2021 Hei! Jeg er ingen ekspert på navigasjonskart, og lurer derfor på hvor jeg leser av baro minimum på ILS kart, f.eks. på Navigraph sine kart. Siter
Mads Skrevet 17. oktober 2021 Skrevet 17. oktober 2021 Benytter Navigraph Jeppesenkart? I såfall, sjekk ut denne: https://www.boldmethod.com/blog/lists/2018/10/how-to-brief-a-jeppesen-approach-chart-in-11-steps/ Forklarer litt hvordan man leser jeppesen charts! 1 Siter
Siggen Skrevet 17. oktober 2021 Forfatter Skrevet 17. oktober 2021 (endret) ...så her er baro minimum 305 fot for ILS og 560 fot for LOC!? Endret 17. oktober 2021 av Siggen Siter
Mads Skrevet 17. oktober 2021 Skrevet 17. oktober 2021 (endret) 14 minutter siden skrev Siggen: ...så her er baro minimum 305 fot for ILS og 560 fot for LOC!? Ja, det er korrekt! På mange kart står det også forskjellige minima for klasse A, B, C aircraft, som på høyre under "Circle-to-land". Da er minstrehøyden forskjellig utifra flyets hastighet i approach. Det står også et tall i parentes, i dette eksempelet, DA(H) 305' (284'), 305' viser til høyde over havet (altitude), mens det 284' står for height (over threshold) Endret 17. oktober 2021 av Mads 1 Siter
Mads Skrevet 17. oktober 2021 Skrevet 17. oktober 2021 Veldig enkelt forklart ovenfor, men vær også obs på forskjellen mellom DA(H) og MDA(H). DA(H) er høyden du skal velge enten å lande eller go-around i en precision approach. MDA er høyden du ikke kan descende under, men du kan fortsette på MDA-høyden til du når Missed Approach Point (MAP) i en non-precision approach. Som i dette eksemplet er LOC (GS out). 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.