Mads Skrevet 26. september 2021 Skrevet 26. september 2021 (endret) World Tour 2021/2022. LN-ORB, en C-172, skal fly jorden rundt på VATSIM. LEG 1: ENGM(OSLO)-EKYT(ÅLBORG) Deptature ENGM 19R Oslo fra FL90. Siste syn av den norske kysten. C-172 er langt i fra en ETOPS-maskin, men med rett utstyr om bord kan vi fly direkte over Skagerak. Månen skinner og været er strålende på vei over havet. Endelig ser vi nord-Danmark. Starter descent mot IAF RNAV26R. Etablert på RNAV26R i Ålborg. Fin tur og flott service fra ATC. Neste leg: EKYT-EKBI Endret 26. september 2021 av Mads 2 Siter
Mads Skrevet 26. september 2021 Forfatter Skrevet 26. september 2021 (endret) LEG 2: EKYT(ÅLBORG)-EKBI(BILLUND) Deptature 26R fra Ålborg. Klarert direkte fra deptature til IAF ODNEV RNAV27 Flatt over Danmark. Klarert descent og klarert RNAV27 Landing 27 EKBI. Skal man ta seg en tur på Legoland? Velkommen til Billund! Endret 26. september 2021 av Mads Feil i bilder 7 Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 27. september 2021 Premium Medlem Skrevet 27. september 2021 God tur 1 Siter
Mads Skrevet 27. september 2021 Forfatter Skrevet 27. september 2021 (endret) LEG 3: EKBI(BILLUND)-EDWI(WILHELMSHAVEN), DIVERT TO EDXW(SYLT) Tomt, kaldt fly. Klarert til Wilhelmshaven. Flight plan er laget og da er man klar for å taxe. Holding short runway 09, ready for depature Climb out. Tetter seg til fremover. Her er det bare å gjøre seg klar til litt slalom-flyging. Nexrad viser været som kommer inn fra vest. Her må man lage seg en plan B. Ikke helt overbevist over lyneffektene i MSFS2020, men det var til stor hjelp for å unngå de verste skyene. Ser ut som det tetter seg på både destinasjon og alternate. For å være sikker velger vi å komme oss på bakken før som siden. En divert til EDXW på en øy utenfor nordvest-Tyskland. Veldig behjelpsom Bremen Radar som gav meg RNP14 med en liten snarvei. Etablert inbound. Autopiloten jobber godt og legger opp mot vinden. Fint med litt sidevind, det er god trening! Endret 27. september 2021 av Mads 6 Siter
Mads Skrevet 3. oktober 2021 Forfatter Skrevet 3. oktober 2021 Kveldens LEG går i solid IMC fra climbout. Følg med om du vil her: https://map.vatsim.net/?uid=6f73ec4bc25acbeca7437e08bcb8d5e1 Et knippe bilder kommer seinere! Siter
Mads Skrevet 3. oktober 2021 Forfatter Skrevet 3. oktober 2021 LEG 3: EDXW(SYLT)-EHGG(GRONINGEN) En regnfull kveld på nord-vestkysten av Tyskland. Maginalt vær ved takeoff og climb Lå lenge på FL80 sørvest mot den nederlandske kysten i solid IMC. Requestet climb til FL100 i håp om å komme over det. Ser ut som det var lurt, sett bort i fra intens headwind på 50kt Flott lys i solnedgangen Går sakte fremover når GS ikke er langt over 70 knop.. Inbound HECTI og ILS23. Airport in sight! Etablert på localizer 23. GP er straks der! VELKOMMEN TIL GRONINGEN 1 Siter
Mads Skrevet 8. oktober 2021 Forfatter Skrevet 8. oktober 2021 (endret) LEG 5: EHGG(GRONINGEN)-EBOS(OSTEND-BRUGES) Mørkt. Klar for å fly 5.etappe av jorden-rundt. Endelig kan man innta Belgia og posisjonere seg for turen over til de britiske øyer ved neste flygning. Veien videre blir spennende ettersom man skal nord over de britiske øyer mot Færøyne. Man flyr hvertfall vestover og får lysere tider i møte! FL80 Stjerneklart og mørkt. Joiner DENUT5A ILS26. Hjelper på mørkesyken at det er mye lys rundt Antwerpen Etablert, men man kan jo ikke la autopiloten gjøre alt?! Final. VELKOMMEN TIL DEN BELGISKE KYST Endret 8. oktober 2021 av Mads 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.