Siggen Skrevet 17. februar 2021 Skrevet 17. februar 2021 Dagens første «sim flight etappe» starter fra Tromsø (ENTC), over Nordsjøen og til Dublin (EIDW). Fra Dublin går ferden videre over alpene til Bergamo i Italia (LIME). Fra Bergamo settes kursen mot Norge igjen i kveldsmørket. Etappen avsluttes i Ålesund (ENAL). Her parkerer jeg foran ambulanse hangaren sammen med Babcock sin Beech B200 Super King Air (LN-LTC) SID departures/IFR flights/STAR approaches/ILS landings . Ruteplan for i dag: ENTC – EIDW – LIME – ENAL METAR ENTC: ENTC 171020Z 18004KT 140V210 CAVOK M07/M10 Q1015 NOSIG RMK WIND 2600FT 18007KT ENTC 1706/1806 VRB03KT CAVOK METAR EIDW: IDW 171030Z 20011KT 170V230 9999 FEW040 SCT110 BKN180 08/02 Q1000 NOSIG EIDW 170500Z 1706/1806 23016G27KT 9999 SCT020 BECMG 1706/1708 22013KT PROB40 TEMPO 1708/1715 21015G25KT TEMPO 1714/1717 -SHRA SCT020CB BECMG 1716/1718 17007KT BECMG 1721/1723 14015G25KT BKN012 PROB30 TEMPO 1721/1802 4000 -RA BKN006 TEMPO 1802/1804 15020G32KT BECMG 1804/1806 24018G32KT METAR LIME: LIME 171720Z 23005KT CAVOK 10/04 Q1020 NOSIG LIME 171700Z 1718/1818 VRB06KT CAVOK TEMPO 1720/1807 3000 BR BKN012 TEMPO 1800/1806 1200 BECMG 1810/1812 BKN014 METAR ENAL: ENAL 172250Z AUTO 13011KT 9999 OVC049/// 05/M04 Q1006 ENAL 171700Z 1718/1722 13010KT 9999 BKN050 6 1 Siter
Ø.C.H. Skrevet 18. februar 2021 Skrevet 18. februar 2021 Herlig! Var jo et lite dagsprosjekt dette. Hvodan fungerer deafult ATC når en flyr IFR? 1 Siter
Siggen Skrevet 18. februar 2021 Forfatter Skrevet 18. februar 2021 10 minutter siden skrev Ø.C.H.: Herlig! Var jo et lite dagsprosjekt dette. Hvodan fungerer deafult ATC når en flyr IFR? Det var et flott dagsprosjekt i kombinasjon med corona og surt ute vær. Default ATC fungerer utmerket, vi er stort sett bestandig enig når jeg er ute å flyr;-)) 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.