Dag Baardsen Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Her har jeg brukt "Google Earth Decoder", en gratis nedlastingssak for scenery fra Google Maps. Ikke gjort noen optimalisering i forhold til høyde, så havet ser litt rart ut her. Uansett, en kjapp to-timers sesjon for å få generert dette, holdt til ca. 3 minutter video. 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Artig at det er enkelt å legge inn modellert scenery. Gir masse muligheter. Bra jobbet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Jovik Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Jeg har laget tilsvarende for Hamar. Men ett problem jeg opplever er at google sine veier legger seg over default veier, og at trafikken dermed forsvinner. Forsøker jeg å legge det lavere forsvinner mye annet. Forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 16. november 2020 Forfatter Del Skrevet 16. november 2020 2 timer siden skrev Jørn Jovik: Jeg har laget tilsvarende for Hamar. Men ett problem jeg opplever er at google sine veier legger seg over default veier, og at trafikken dermed forsvinner. Forsøker jeg å legge det lavere forsvinner mye annet. Forslag? Prøvde å hente det inn i Blender for manuell redigering av veier og slikt, men det fungerte ikke med disse filene - i alle fall fikk jeg ikke fram tekstur. I så tilfelle kan man nok bruke renderdoc i stedet - men problemet der at da blir området man får eksportert mye mindre og man må bruke mye tid på å generere sceneryet. Jeg klarer meg uten trafikk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Har gjort det samme med Ålesund. Har forsøkt å rettet på problemet ved å senke Google sceneryet. Både for å fjerne blinkende hav og for å få biler på vegene. Det blir uansett et kompromiss, men synes det fungerer greit. Et annet problem er jo FS mesh ikke stemmer med Google/virkeligheten slik at det er vanskelig å få overgangene mellom FS og Google scenery til å stemme skikkelig uten glepper.... Video: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rowdy Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Den 13.11.2020 klokken 3.57 skrev Dag Baardsen: Her har jeg brukt "Google Earth Decoder", en gratis nedlastingssak for scenery fra Google Maps. Ikke gjort noen optimalisering i forhold til høyde, så havet ser litt rart ut her. Uansett, en kjapp to-timers sesjon for å få generert dette, holdt til ca. 3 minutter video. Dette så veldig bra ut! Bor i Molde så jeg håper dette er/vil bli tilgjengelig å laste ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 18. november 2020 Forfatter Del Skrevet 18. november 2020 10 timer siden skrev Rowdy: Dette så veldig bra ut! Bor i Molde så jeg håper dette er/vil bli tilgjengelig å laste ned. Jeg holder faktisk til ved flyplassen Sceneryet her ble på 2,6 GB (!) og såpass stort at det var vanskelig å plassere høydemessig (SDK'en er neppe laget for den størrelsen). Dessuten er jeg usikker på om jeg faktisk kan spre dette lisensmessig ettersom det inneholder 3D-scenery fra Google Maps. Sender deg en melding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.