Gå til innhold

Cessna Citation Longtiude


Anbefalte innlegg

Forsøkte meg på en langtur med denne idag. Der skjer det mye rart. For det første presterer FLC å sende flyet til himmels med nærmere 5000 f/m mens den holder konstant airspeed på 310 knop?? Skal dette flyet seriøst klatre så fort? Det føltes jo mer som en F16 enn en business-jet.....Deretter klarer ikke flyet å komme over 32000 fot høyde (selv om ceiling er på 45000) - autopiloten bare stagnerer og prøver ikke engang å dra det høyere, hverken med FLC eller V/S. På cruise som da ble FL320 opplevde jeg at flyet var omtrent like stabilt som en lodott i orkan. Det ristet og hoppet og flakset hit og dit. Godt mulig det var voldsomt til turbulens i området, men det føltes veldig overdrevent og "feil".

Største problemet var derimot rekkevidden. Flyet skal ha en max range på 3500nm, men allerede etter 700~1000nm i medvind var bensintankene tørre som knusk - tror motorene sveiv kun på bensindamp, og da hadde jeg ikke spesielt høy hastighet på cruise heller, ca 200 knop. Brukte Repair&Refuel funksjonen og refulet midair, og igjen etter ca 700~1000nm var tanken tom. Måtte faktisk fylle drivstoff 3 ganger for å rekke desinatinasjonen min som var totalt 3000nm unna takeoff..... Teknisk sett skulle det gått fint på EN tank, med god margin. Etter hva jeg har lest skal fuelburn på dette flyet ligge på rett i overkant av 100 gallons i timen. Med 870 gallons tank, skulle man da teknisk sett kunne fly et sted mellom 7 og 8 timer. Iallefall 6..... Problemet er at tanken går tom etter 90-120 min.

Andre som opplever at dette flyet, og forøvrig de andre airliners er fulle av langt flere bugs enn autopiloten og vnav.....?? Noen som vet om det finnes noen community fix til Cessna Citation mtp fuelproblemet? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...