Gå til innhold

Problemer med ATIS


Othis

Anbefalte innlegg

Du har helt ret. Der ligger et dokument på nettet, der også henviser til denne freq. på Schiphol departure ATIS (det er nok det dodument Microsoft er snublet i).

Jeg har disse 2 for henholdsvis: departure 122.20/arrival:132.97

(og samtidig på Jeppesen kort: 108.40 - det bliver mere og mere

mærkeligt - aircom er jo 118.00 til 136.975.

Men alt dette hjælper jo ikke dig noget.....

hvad mon SAS kortene siger om disse Schiphol ATIS freq?

Med venlig hilsen

Claus Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sad og bladrene lidt i Jeppesen kort, det er vist meget almindeligt ATIS ligger under 118.00 i eks. Tyskland/

Holland, altså nede i airnav området. Så endnu en bug i FS98

er vel fundet, da jeg ihvertilfælde kan skrive under på man

kan indstille "i det minste en transportabel flyradio" under

118.00 - og det må jo så også være tilfældet med de stationære.

Så måske er den du nævnte alligvel i brug på Schiphol...

Med venlig hilsen

Claus Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studer kartene dine nøyere og se om ikke ATIS frekensen sammenfaller med en VOR frekvens på flyplassen.

I stedet for morse-ID sender VORen da "verbal ID" samt ATIS. Det samme er i norge innført på BNN, STO og VFL som sender ATIS for henholdsvis Brønnøysund, Sandnessjøen og Mosjøen flyplasser.

Disse ATISene mottas med andre ord ikke på COM-radioen, men på NAV-radio. Nedre grense på de fleste COM-radioer er vel 118.0, slik det også er i FS98. Tror ikke det er snakk om noen bug i FS98, med andre ord.

------------------

Harald Hagen

Harstad, Norway

harald.hagen@online.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, vi nøjes med at kalde det "en forkert oplysning".

ATIS for Schiphol oplyses til 117.00 i Airport/Fac.dir.,

men_124.30_ kommer der lidt info på. (hvis jeg ikke husker

meget dårligt er dette ikke Schiphol Tower heller, andet

end i FS98).

Men ellers interessant oplysning du gav, da jo

netop 108.40 er SPL VOR (men dette virker naturligvis ikke i FS98) men er den freq. der også nævnes sammen med de andre ATIS freq. på Jeppesens kort.

Så vi retter buggen til "små fejlagtige oplysninger".

Med venlig hilsen

Claus Olsen

som så ser frem til at TNO bliver renoveret (et af de 3 inbound

for Kastrup) med lokal vejrudsigt. Kun få mil herfra. Og sikkert

får lov at vente længe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...