Gå til innhold

engm - enva


Anbefalte innlegg

Hoy hoy

 

Har jobbet lenge med å få addons og slikt til å funke i FSX, og i går så jeg at jeg begynte å komme i mål.

 

Jeg tok derfor en real time/real weather flight fra engm til enva . Distansen var helt perfekt for meg, og det var absolutt den morsomste "commercial flighten" jeg har hatt.

 

Slenger med noen spørsmål med noen av bildene

 

klar for avgang på gardemoen. Fått IFR clearance.

enva1.jpg

 

Måtte ta en sånn der "hold for traffic" på 19R. Hvorfor kunne han ikke lande på 19L? Er det virkelig slik på gardemoen?

enva2.jpg

 

Da er vi på vei opp. Alt hold er på. Climbrate tror jeg var på ca 3k. Hva er climbraten i virkeligheten?

enva3.jpg

 

Lite hyggebilde fra FL 320. Hva ville vært høyden på denne distansen i virkeligheten?

enva4.jpg

 

Ca midtveis opplevde vi turbulens. Flyskrekken min kicket inn, så jeg slo på sikkerhetsbeltelyset. Bruker A2A Accufeel.

enva5.jpg

 

Her på nedstigning. FL 120.

enva6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nedstigningen fortsetter til 5300 fot

enva7.jpg

 

Jeg må fly litt over Sverige. Jeg ble derfor bedt om å tune inn Malmo senter. Er det slik i virkeligheten at man må skifte til dets land senter med en gang man krysser grensen? Tror jeg fløy over svensk luftrom i 30 sekunder.

enva8.jpg

 

ILS 27. Tror farten min her er 180 knop. Dette realistisk?

enva9.jpg

 

Her holder jeg 150 knop. So far so good?

enva10.jpg

 

Touchdown i ca 140 knop. Full flaps. Hadde sikkert masse bensin. Hvordan er dette vs virkeligheten?

enva11.jpg

 

Fremme ved gaten

enva13.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tur, og ganske tett opp mot virkeligheten. Dårlig med vær på OSL for deg? Jeg måtte teste litt i går etter at jeg fikk reaktivert VATSIM, og tåka lå ganske tett.

OSL kjører stort sett landinger på 19R og avganger på 19L. Til TRD ville du normalt tatt av på 19L

Climbrate varierer med vekt og derate, 3000 er ganske normalt.

Cruisehøyden varier med vekt, vind, etc, FL 310 eller 330 er ganske vanlig mellom OSL og TRD.

Vet ikke hvilket program du bruker for radarkontroll, men Sverige står ikke på menyen når man flyr inn til TRD. Skulle man streife innom så blir det koordinert med svenskene så noe frekvenskifte får du ikke.

Hastighetene du flyr er ganske standard, og å lande med masse fuel er ikke noe vi gjør med mindre vær eller økonomi tilsier noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar

 

Arti at jeg klarte å gjøre det såpass realistisk på gefylen.

 

Når det gjelder tåka på gardermoen så har den vært der hver dag de siste dagene, men ikke nå. Så enten var det et bug, eller så klarnet det opp...

 

Hvordan finner dere ut hvor mye fuel dere skal ha i FSX?

 

Jeg har ATC som fulgte med FSX. Hva er det å anbefale der ute? Gjerne payware og freeware.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lat så jeg bruker bare å legge inn 5000 kgs på alle flighter i Sør Norge med 737.

Ikke bruker jeg noe ATC program når jeg er offline, da er jeg stort sett bare ute og sjekker om ett eller annet fungerer.

ATC på VATSIM er å foretrekke når jeg bare skal fly litt, så i dag tenker jeg å ta en tur til ENVA for å støtte TWR treningen der, muligens en overshoot og noen vektorrunder for touch and go. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Brukt endel penger (jeg ikke har) for å få det slik. Men det er først nå jeg synes det virkelig er moro. Vært mye googling for å få et ok oppsett.

 

Ultimate traffic 2

Real Envirement X

Ultimate Terrain X Europe

Ground Envirement X Europe

ENBseries

Aerosoft ENGM

Aerosoft ENVA

 

Også de som finnes her på flightsim.no

NSX II

Norske Broer

Norske Flyplasser

Norwegian Mesh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...