Jon Arne Iversen Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Hoy hoy Har jobbet lenge med å få addons og slikt til å funke i FSX, og i går så jeg at jeg begynte å komme i mål. Jeg tok derfor en real time/real weather flight fra engm til enva . Distansen var helt perfekt for meg, og det var absolutt den morsomste "commercial flighten" jeg har hatt. Slenger med noen spørsmål med noen av bildene klar for avgang på gardemoen. Fått IFR clearance. Måtte ta en sånn der "hold for traffic" på 19R. Hvorfor kunne han ikke lande på 19L? Er det virkelig slik på gardemoen? Da er vi på vei opp. Alt hold er på. Climbrate tror jeg var på ca 3k. Hva er climbraten i virkeligheten? Lite hyggebilde fra FL 320. Hva ville vært høyden på denne distansen i virkeligheten? Ca midtveis opplevde vi turbulens. Flyskrekken min kicket inn, så jeg slo på sikkerhetsbeltelyset. Bruker A2A Accufeel. Her på nedstigning. FL 120. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Iversen Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 nedstigningen fortsetter til 5300 fot Jeg må fly litt over Sverige. Jeg ble derfor bedt om å tune inn Malmo senter. Er det slik i virkeligheten at man må skifte til dets land senter med en gang man krysser grensen? Tror jeg fløy over svensk luftrom i 30 sekunder. ILS 27. Tror farten min her er 180 knop. Dette realistisk? Her holder jeg 150 knop. So far so good? Touchdown i ca 140 knop. Full flaps. Hadde sikkert masse bensin. Hvordan er dette vs virkeligheten? Fremme ved gaten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Fin tur, og ganske tett opp mot virkeligheten. Dårlig med vær på OSL for deg? Jeg måtte teste litt i går etter at jeg fikk reaktivert VATSIM, og tåka lå ganske tett. OSL kjører stort sett landinger på 19R og avganger på 19L. Til TRD ville du normalt tatt av på 19L Climbrate varierer med vekt og derate, 3000 er ganske normalt. Cruisehøyden varier med vekt, vind, etc, FL 310 eller 330 er ganske vanlig mellom OSL og TRD. Vet ikke hvilket program du bruker for radarkontroll, men Sverige står ikke på menyen når man flyr inn til TRD. Skulle man streife innom så blir det koordinert med svenskene så noe frekvenskifte får du ikke. Hastighetene du flyr er ganske standard, og å lande med masse fuel er ikke noe vi gjør med mindre vær eller økonomi tilsier noe annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Iversen Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 takk for svar Arti at jeg klarte å gjøre det såpass realistisk på gefylen. Når det gjelder tåka på gardermoen så har den vært der hver dag de siste dagene, men ikke nå. Så enten var det et bug, eller så klarnet det opp... Hvordan finner dere ut hvor mye fuel dere skal ha i FSX? Jeg har ATC som fulgte med FSX. Hva er det å anbefale der ute? Gjerne payware og freeware. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg er lat så jeg bruker bare å legge inn 5000 kgs på alle flighter i Sør Norge med 737. Ikke bruker jeg noe ATC program når jeg er offline, da er jeg stort sett bare ute og sjekker om ett eller annet fungerer. ATC på VATSIM er å foretrekke når jeg bare skal fly litt, så i dag tenker jeg å ta en tur til ENVA for å støtte TWR treningen der, muligens en overshoot og noen vektorrunder for touch and go. Vi får se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre_Mælumshagen Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Fine bilder Er det woai du bruker for ai trafikken din? Isåfall la du inn NAX 738 modellene selv? Bruker skai traffic 2.3 selv og her flyr NAX kun 733, hvilket er nokså urealistisk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Iversen Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg brukter Ultimate Traffic 2 for AI trafikk. Vatsim er ikke noe for meg. Det blir for seriøst for meg. Har prøvd online, men det har mildt sagt ikke vært moro. Og det skjønner jeg, ting blir fort ødelagt når det kommer en fyr som skal leke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Olafsen Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Fine bilder Jon Arne! Er det lov å spørre om åssen addons du bruker? Prøver å finne ut av hva jeg trenger (og ikke trenger) der ute i den store addon jungelen! Men likte det jeg så her hos deg mvh Lars Olafsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Iversen Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Takk for det. Brukt endel penger (jeg ikke har) for å få det slik. Men det er først nå jeg synes det virkelig er moro. Vært mye googling for å få et ok oppsett. Ultimate traffic 2 Real Envirement X Ultimate Terrain X Europe Ground Envirement X Europe ENBseries Aerosoft ENGM Aerosoft ENVA Også de som finnes her på flightsim.no NSX II Norske Broer Norske Flyplasser Norwegian Mesh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Olafsen Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Tusen takk for rask respons, det gav meg en god pekepinn på hva jeg burde se etter der ute Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.