Geir G Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Heisann! Jeg er fortiden elev ved Hillsboro Aviation, der jeg nå snart er ferdig med mine kommersielle sertifikater. Her er en liten video jeg har satt sammen av de siste ukers filming. De fleste klippene er tatt i området mellom Portland, Oregon og Seattle. Tidligere har jeg bare filmet fra seilfly, noe som har gitt mye mer frihet. Håper dere gir denne filmen en sjanse likevel. [video:youtube] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandro Stanojevic Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 En flott film dette her!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Er ganske misunnelig på omgivelsene dere flyr i der borte! Her har jeg sett fjell en gang siden jeg kom bort hit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Ja, det er flott med fjell, men topper på 12-14000ft byr også på noen utfordringer, i tilegg til regn og tåke 4mnd av året. Spennende dog. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ådne Skaar Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Ser utrolig artig ut Har bare et par spørsmål; Hva er pris på en slik utdannelse, er alt inkludert i utdanninga og hvordan er opptaksprøver? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Denne utdannelsen kan gjøres på veldig mange forskjellige måter. Fra Forsvaret, UiT til private skoler i Norge eller utlandet. Jeg er snart ferdig med to-motors kommersielle sertifikater, og siden jeg reiste fra Norge har jeg brukt omtrent 350 000kr her bote. Dette inkluderer ALT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ådne Skaar Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Når du sier 350 000 ,- , mener du da også boutgifter ++ ? Men konvertering av sertifikater til Europa, koster ikke det endel også? Likevel, høres det ut som en myye rimeligere pris, enn hvis man feks. skulle punge ut med 900 000 ,- på Torp. Da er vel ikke boutgifter inkludert.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Iversen Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Hæ? koster flylappen på Torp 900k? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Ja, det er et tall basert på hvor mye penger jeg startet med, i forhold til hvor mye jeg har igjen. Må presisere at jeg ikke er ferdig enda, og at utgifter for å bli instruktør er betydelig (150 000kr?). Deretter kommer konvertering i Europa, som kan være alt fra 50000kr til 150000kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Det stemmer at pilotutdannelsen til Pilot Flyskole koster 900 000. Jeg vurderte å starte der, men har slått fra meg tanken for lenge siden. Jeg har og vurdert å ta pilotutdannelse i USA, men ettersom man bruker to år i USA, før enda ett år i Norge/Europa hvor man må fly og ta all teori på nytt for å få et europeisk CPL utstedt, er grunnen til at jeg slo fra meg den tanken. Mine planer er å fly på Røros, og ta all teorien som et selvstudium først, kombinert med militæret. Sparer tid, sparer penger. To av mine nærmeste "flyverkompiser" tok teorien på egenhånd, og flygingen hos Rørosfly. Begge er i dag flygere i Widerøe, den ene fikk jobb så sent som i Oktober i år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.