Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker SteelSeries Siberia V2 USB. Fungerer fint for meg så langt. Den har ok lyd, innebygd mikrofon til den dagen jeg omsider tør å prøve meg på VATSIM. De er behagelige å ha på og bøylen passer også veldig godt til å feste led-giverne til TrackIr 5 på i tillegg. Alt i alt et veldig ok headset.

Fungerer greit til musikk også, om du ikke er alt for avhengig av at headsettet skal være svindyrt for å låte bra. ;)

Eneste aberet er at den reima som skal være tilpasninga mellom bøylen og hodet er borte, men hodet mitt er så stort uansett at det funker greit. ;)

Du trenger egentlig ikke USB-utgaven, de fleste pcer har lyd ut og lyd inn på hovedkortet og de fleste kabinetter i dag er laget for at du kan dra disse fram på forsiden for lettere tilgang. Da sparer du deg fort en prisforskjell på 350 kroner mellom vanlig og usb-utgaven. (Det er vel også prisen på USB-lydkortet i "løsvekt" fra Steelseries). Grunnen til at jeg bruker USB-utgaven var at det tilfeldigvis var det headsettet jeg hadde allerede, ganske enkelt. :)

PS. Ser at komplett kjører to utgaver av standartutgaven på salg akkurat nå for 499,-. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751338, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=743632. For en femhundring er det absolutt et godt kjøp.

Skrevet

Ja til USB-headset. Med en gang du plugger i headsettet har du i prinsippet et ekstra lydkort, som du kan distribuere lyd til ifra hvert enkelt program, eller fra hele systemet.

Jeg bruker selv Logitech H330, et lite og hendig USB-headset, med svært god lyd- og byggekvalitet for sin klasse. Det er relativt rimelig, og svært hendig både for hjemmebruk og på reisefot. Jeg er ikke fan av svære klokke-headset som stenger ute alt annen lyd (personlig preferanse), og H330 er en innertier iht meg og mine preferanser.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...