Gå til innhold

Bruke pedaler


Christian Berg

Anbefalte innlegg

Eg syns pedaler løfter realismen eit langt steg, men krever nok littegrann trening til å begynne med, du får sette av ein time eller to :) .

Når refleksane sit så gir det imidlertid svært god kontroll, er jo også dette som blir brukt "real-life".

Når du først har blitt vant med den så vedder eg på at du ikkje gidder fly uten :) (slik var det iallefall med meg)

 

Dersom du er usikker på tilordning av brems/rudder-funksjon eller reversering av akser, så er det berre å kikke ned på pedalene i VC når du flyr feks cessna.

 

Hovring av helikopter fordrer jo bortimot kontinuerlig rudderbruk og gav god trening i mitt tilfelle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen utfordring er sideslip. kanskje noe for viderekommende men bør trene på det. det er fantastisk morsomt og veldig nødvendig hvis du skal klare å lande i f.eks. 40 knot sidevind.

 

er er en video av et prakteksempel på hva jeg snakker om

 

[video:youtube]

 

her må du hvertfall bruke left rudder og right aileron, så vil man kunne balansere det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å bruke pedalene til å fly med en av de siste flysimulatorene fra Microsoft, er min mening at du får all den informasjon og instruksjon du trenger ved å bruke flyinstruksjonsskolen som ligger innebygget i selve simulatoren. Der får du både teoretisk og praktisk undervisning som er mer enn godt nok for å bruke dette for å endre både realisme- og morofaktoren flere hakk i riktig retning. :)

 

Har ellers generelt et inntrykk av at det denne delen av MSFS kanskje ikke brukes så veldig mye. Men der finner man altså mye av det man trenger å vite både teoretisk og praktisk for å krabbe seg oppover sertifikatrekkene, ferdighets- og kunnskapsnivåene fra basic SEP VFR til mer avanserte større og raskere fly der man hovedsakelig flyr på instrumentene og tilhørende kart og regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...