Gå til innhold

Hva er greia med flysikkerhet egentlig?


Christian Andresen

Anbefalte innlegg

Veldig interessant å se denne filmen, hvordan ting foregår andre steder i verden.

 

Jeg så at de fløy med døren åpen og greier. Her (i Stavanger i alle fall) kan ikke engang busser lenger kjøre om en dør er åpen (de har alarm-systemer og motor brems). Jeg husker bussene ofte kjørte med dørene åpne på varme dager da jeg var ung.

 

Det er lett for oss å tenke at alle lever slik vi gjør, men filmer som denne får oss litt ned på bakken igjen, bokstavelig talt.

 

Det var også gøy å se gode gamle DC-3 i aksjon. Det var jo til tider veldig mange av dem synlig samtidig på noen flyplasser. De nevnte at det bare var ca. 100 operative igjen på verdensbasis, så slike filmer blir ekstra interessante da.

 

Dyktige piloter, ja! Jeg fikk lyst til å prøve noen landinger i Amazonas med DC-3 etter dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...