Christian Ramberg Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 et F-16 har visst lydmuren over finnmark, da grunnet Avskjæring vil jeg tro? en person fikk konjakkflaska si knust....lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 De brøt ingen regler da de var på 32000 fot, dette var ikke en avskjæring, da de russiske flyene ikke var i norsk luftrom. Jeg syns dog det høres litt rart ut at så mye skal ha blitt ødelagt i huset til denne karen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Jeg tolket artikkelen slik at han hadde lov til å bryte lydmuren? Den konjakkflaska blir nok erstattet skal du se;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 over land skal ikke lydmur brytes med mindre det er snakk om å komme seg fra A til B og det helst i går....uansett. det var nok en scramble ja for flyene fløy langs norsk territorie og det er nok det.hadde det ikke vært scramble så hadde ikke F-16 fløyet i overlydsfart jonas...han hadde lov ja konjakken er et viktig inventar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Scramble - ja, avskjæring - nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 det er jo på en måte en avskjæring da når norske fly drar ut og møter russiske fly og identifisere. for norske piloter er jo det en fin trening det på det å avskjære Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Så lenge de russiske flyene oppholder seg i internasjonalt luftrom så kan ikke norske fly avskjære dem. De norske flyene er der for å identifisere de russiske flyene og vise norsk tilstedeværelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.